اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‎الله علوی‎گرگانی:

بهترین موعظه‎ها در قرآن است / امام زمان را با چشم دل باید دید

یکی از مراجع عظام تقلید با اشاره به اینکه بهترین موعظه‎ها برای تقویت ایمان در قرآن است، گفت: برای دیدن حضرت مهدی(عج) و سلام دادن به امامان و ائمه نیاز به چشم سر نیست و چشم دل لازم است.

بهترین موعظه‎ها در قرآن است / امام زمان را با چشم دل باید دید

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت ‌الله سید محمدعلى علوى‌گرگانى شامگاه پنج‎شنبه در جمع نمازگزاران و روزه‎داران مردم گرگان در مسجد جامع این شهرستان اظهار داشت: بهترین موعظه‎ها و چیزی که اعتقاد و ایمان انسان را بالا می‎برد، قرآن است.

وی ادامه داد: اگر بین خود و خدای خود قبول داشته باشید هرچیزی که در قرآن وجود دارد و بیان شده قبول دارم و با جان و دل آن را بپذیرید کافی است.

علوی گرگانی گفت: بسیاری مسائل در قرآن بیان شده که باورش برای انسانی که ایمان قوی ندارد سخت و دشوار است و سوال برایش پیش می‎‎آید که مگر چنین اتفاقی ممکن است؟

وی افزود: کسی که چنین سوالی برایش پیش بیاید و در اتفاق‎های بیان شده در قرآن شک کند ایمانش قوی نیست و خدا و پیغمبر و امامان خود را خوب نشناخته است.

علوی گرگانی تاکید کرد: اگر خدا و امامان را به خوبی بشناسیم و آنها را باور کنیم تمام مسائل و معجزه‎های بیان شده در قرآن برای ما قابل فهم‎تر می‎شود.

شناخت خدا درک معجزه‎ها را آسان می‎کند

مرجع بزرگ جهان تشییع خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از جوان‎ها در خصوص معراج پیامبر شک می‎کنند و برای آنها سوال به وجود می‎آید و در داستانهای الهی و معنوی شک می‎کنند.

وی اضافه کرد: هیچ‎کس در زمان‎‎های گذشته تصور نمی‎کرد وسیله‎ای به وجود بیاید که از یک نقطه از جهان با کیلومترها دورتر بشود ارتباط برقرار کرد.

علوی گرگانی بیان کرد: اینجا این سوال مطرح می‎شود انسانی که آفریده خداوند است وقتی می‎تواند این کار بزرگ را انجام دهد چطور خداوند نمی‎تواند چنین معجزه‎هایی را پدید آورد؟

وی افزود: اگر به راستی خدا را قبول داشته باشیم و بشناسیم و اگر با چشم دل به مسائل نگاه کنیم درک بسیاری از اتفاق‎ها برای ما آسان می‎شود.

امام زمان را با چشم دل باید دید

مرجع بزرگ جهان تشییع تصریح کرد: یک معنای ولایت تکوینی این است که عالم در دستان آن امام است.

وی متذکر شد: اگر روز موعود فرا رسد و حضرت مهدی(عج) ظهور کند کلید هستی و عالم در دستان ایشان است و عالم در قدرت اوست.

وی تاکید کرد: قدر امامان خود را بدانیم زیرا آنها بسیار بر گردن ما حق دارند.

علوی گرگانی افزود: در روایت‎ها توصیه شده است در ابتدای روز زمانی که به سمت محل کار می‎روید قبل از عزیمت به امامان و به خصوص امام زمان(عج) سلام دهید و از ایشان اجازه بگیرید.

وی در پایان ابراز داشت: نکته این کار اینجاست که کسی به کسی سلام می‎گوید که او را ببیند اما برای دیدن حضرت مهدی(عج) و سلام دادن به امامان و ائمه نیاز به چشم سر نیست و چشم دل لازم است.

انتهای پیام/83004/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول