اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی آتی صورت می‌گیرد

اجرای طرح مدارس مروج سلامت در 1250 مدرسه اصفهان

رئیس گروه بهداشت و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود که در سال تحصیلی آتی طرح مدارس مروج سلامت در یک‌هزار و 250 مورد از مدارس موجود در سطح استان اجرا شود.

اجرای طرح مدارس مروج سلامت در 1250 مدرسه اصفهان

سعید باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با اجرای طرح‌هایی مانند مدارس مروج سلامت درصدد بهبود وضعیت سلامت و بهداشت مدارس و دانش‌آموزان است، اظهار کرد: بستر‌سازی و نهادینه شدن اجرای این طرح‌ها در مدارس سبب ارتقای سطح سلامتی دانش‌آموزان می‌شود.

وی به زمان اجرای طرح مدارس مروج سلامت در آموزش و پرورش استان اشاره کرد و ادامه داد: طرح مروج سلامت از چهار سال گذشته تاکنون در مدارس موجود در سطح استان اجرا شده است.

رئیس گروه بهداشت و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه در سال 1388 طرح مدارس مروج سلامت در 12 مورد از مدارس موجود در سطح استان اجرا شده، تصریح کرد: در سال 1389این طرح در 50 مدرسه و در سال 1390 نیز طرح مدارس مروج سلامت در 700 مدرسه استان اجرا شده است.

این مسئول با بیان اینکه در سال گذشته نیز یک‌هزار و 15 مورد از مدارس استان زیر پوشش طرح مدارس مروج سلامت قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: پیش‌بینی شده است که در سال تحصیلی آینده نیز طرح مدارس مروج سلامت با 20 درصد افزایش در مدارس استان اجرا شود.

باقری با اشاره به تعداد مدارسی که در سال تحصیلی آتی زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند، تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود که در سال تحصیلی آتی طرح مدارس مروج سلامت در یک‌هزار و 250 مورد از مدارس موجود در سطح استان اجرا شود.

وی به مهم‌ترین اهداف اجرای طرح مدارس مروج سلامت اشاره کرد و افزود: استفاده از برنامه جامع آموزش سلامت در مدارس، سلامت محیط مدارس، بهبود تغذیه دانش‌آموزان در مدارس و ارائه خدمات بالینی در مدارس از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح در نظام آموزشی محسوب می‌شود.

رئیس گروه بهداشت و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان متذکر شد: همچنین تحرک فیزیکی و بدنی در مدارس، ارتقای وضعیت سلامت کارکنان مدارس، ارائه خدمات سلامت روان و مشاوره‌ای در مدارس و مشارکت والدین و جامعه در برنامه‌های ارتقای سلامت در مدارس از رویکرد‌های دیگر اجرای این طرح در مدارس است.

انتهای پیام/63004/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول