اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر خبر داد

ثبت 200 اختراع توسط 90 مخترع بوشهری

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر از ثبت 200 اختراع توسط 90 مخترع بوشهری در یکسال اخیر خبر داد .

ثبت 200 اختراع توسط 90 مخترع بوشهری

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، رحیم قاسمیه ظهر امروز در محفل معنوی و سرآمدان علمی استان بوشهر اظهار داشت: با مطالعه در سند چشم‌انداز توسعه، توسعه کشور بر مبنای توسعه علمی انجام می‌شود که این مسئله جزء وظیفه مسئولان است که با اقدامات لازم و حمایت‌های ممکن زمینه انجام این توسعه توسط نخبگان را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: استان بوشهر از گذشته به این سو در حوزه تولید علم و فناوری با ایجاد نخستین سازنده مدارس به سبک جدید، کارخانجات نساجی و فرودگاه و حوزه نشر و مطبوعات سرآمد بوده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر خاطرنشان کرد: اما اکنون به دلیل بی‌توجهی مسئولان از گذشته به این سو جایگاه مناسبی در سطح کشور ندارد.

قاسمیه در ارتباط با مطالبات نخبگان استان بوشهر گفت: تصویب ساختار اداری برای خدمت‌رسانی به نخبگان، تجهیز بنیاد نخبگان با ارائه امکانات در راستای کارگاه‌های آموزشی - علمی و ایجاد زمینه لازم برای ایفای نقش علمی نخبگان استان بوشهر بخشی از مطالبات ما از مسئولان است.

قاسمیه در مورد عملکرد سالانه بنیاد نخبگان استان بوشهر تصریح کرد: جذب و شناسایی 80 نخبه جدید در سال جدید، ثبت 200 اختراع توسط 90 مخترع ، تشکیل پرونده برای 12 برگزیده جشنواره خوارزمی بخشی از عملکرد بنیاد نخبگان استان بوشهر در یکسال اخیر بوده است.

وی اضافه کرد: شرکت در جشنواره خلیج فارس، تهیه و تدوین طرح ایده تا محصول و ایجاد کارگاه نخبه پروری در استان از برنامه‌های در دست انجام بنیاد نخبگان استان بوشهر است .

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر با بیان اینکه بزرگ‌ترین رویداد علمی استان در حوزه نخبگان امسال برگزار می‌شود، متذکر شد: جشنواره بزرگ خلیج فارس با حضور پنج استان خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان، فارس و بوشهر امسال به میزبانی بوشهر برگزار خواهد شد.

قاسمیه ادامه داد: برای برگزاری این مراسم نیازمند همکاری همه جانبه مسئولان استان هستیم که فرصتی بی‌نظیر برای توانمندی دانشمندان بوشهری است.

وی بیان کرد: افرادی که اختراع آن‌ها در این جشنواره تصویب می‌شود به عنوان نخبه درجه سه شناخته خواهند شد.

انتهای پیام/66006/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول