اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مالیات و دارایی تویسرکان خبر داد

تسلیم 2600 اظهارنامه مالیاتی در تویسرکان

رئیس اداره مالیات و دارایی تویسرکان از تسلیم 2 هزار و 600 اظهارنامه مالیاتی از سوی مؤدیان تویسرکانی از تاریخ یکم تا 31 تیر ماه سال جاری خبر داد.

تسلیم 2600 اظهارنامه مالیاتی در تویسرکان

علی تکلو امروز در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در تویسرکان، با اشاره بر اینکه مالیات برای هر کشوری که بودجه آن بر اساس مالیات تنظیم می‌شود، منافع بسیار زیادی دارد، اظهار داشت: امروز در اکثر کشورهای پیشرفته بودجه آنها به مالیات وابسته است.

وی سالم‌ترین و بهترین منبع درآمد دولت‌ها را مالیات خواند و متذکر شد: دولت‌ها برای اعمال سیاست‌های مالی و پولی خود از پرداخت مالیات به عنوان یک ابزار استفاده‌ می‌کنند.

رئیس اداره مالیات و دارایی تویسرکان تأکید کرد: کشورهایی که فرار مالیاتی دارند و یا به موقع مالیاتشان را پرداخت نمی‌کنند دچار مشکلات عدیده‌ای مثل تورم، رکود و رانت‌خواری هستند.

این مسئول بیان داشت: هر دولتی که می‌خواهد سیاست‌های پولی و مالی سالمی داشته باشد باید در خصوص بحث عدالت مالیاتی به شکل عادلانه اقدام کند و برنامه‌ها را به صورتی تنظیم کند که این مهم به موقع با رعایت عدالت انجام گیرد.

تکلو خاطرنشان کرد: به کار‌گیری سیاست‌های مالیاتی از سوی دولت‌ها کمک شایانی به مهار ناهنجاری‌های اقتصادی و حتی سیاسی و اجتماعی خواهد کرد.

وی ادامه داد: نخستین کاری که برای ارتقای فرهنگ مالیاتی باید انجام شود اصلاح ساختار مالیاتی با تصویب قوانین درست و کارساز است.

رئیس اداره مالیات و دارایی تویسرکان با بیان اینکه در شرایط رکود و یا تورم سیاست‌های کاری دولت متفاوت است، اضافه کرد: دولت می‌تواند با راهکارها و قوانینی نظیر بالا بردن ابزارهای کنترلی، کد اقتصادی، اختصاص صندوق مکانیزه فروش، اختصاص فاکتورهای خاص، صدور فاکتور برای تمام مشاغل، اعمال نظارت و کنترل بیشتر بر واحدهای کسب توسط سازمان‌های ذی‌ربط از فرار مالیاتی جلوگیری کند.

این مسئول آگاهی یا عدم اطلاع مردم از قوانین و اصول را در پرداخت مالیات مؤثر دانست و تصریح کرد: برخی از مؤدیان مالیاتی فرق درآمد و پس انداز را نمی‌دانند، به نحوی که فکر می‌کنند که مالیات را باید از پس‌انداز خود پرداخت کنند.

تکلو با بیان اینکه برخی، مالیات را به عنوان یک هزینه قبول ندارند، افزود: ما باید طرحی در سطوح مختلف جامعه ارائه دهیم که همگان پرداخت مالیات را به عنوان یک هزینه زندگی بپذیرند.

وی با بیان اینکه امور دولت امروز هزینه دارد و هزینه ها باید توسط مردم تأمین شود، متذکر شد: مردم تصور می‌کنند چون ما نفت داریم دیگر نیازی به پرداخت مالیات نیست.

رئیس اداره مالیات و دارایی تویسرکان با اشاره اینکه درآمدهای نفتی تورم‌‌زا بوده و مشکلاتی را به همراه دارد، تأکید کرد: ما نمی‌توانیم به نفت به عنوان یک ذخیره ارزشی کشور چوب حراج بزنیم و تمام هزینه‌ها را از آن تأمین کنیم، بلکه باید همه به سوی نهادینه شدن اموری مانند پرداخت مالیات حرکت کنیم.

این مسئول در پایان از تسلیم 2 هزار و 600 اظهارنامه مالیاتی توسط مؤدیان تویسرکانی از یکم تا 31 تیر ماه سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/89010/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول