اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نظارت و بازرسی کمیته امداد همدان خبر داد

افتتاح 9 مرکز نیکوکاری در مساجد استان / ایجاد مرکز نیکوکاری در روستاها

مسئول نظارت و بازرسی کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان از راه‌اندازی 9 مرکز نیکوکاری کمیته امداد در مساجد شهرهای استان در هفته اکرام خبر داد.

افتتاح 9 مرکز نیکوکاری در مساجد استان / ایجاد مرکز نیکوکاری در روستاها

صمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به سخن بنیانگذار انقلاب با این مضمون که ‌«مسجد سنگر است، سنگرها را حفظ کنید»، اظهار داشت: مسجد پناهگاه معنوی و بزرگی است که در هر زمان مأمنی برای آرامش مردم بوده و این مهم در برهه‌های متفاوت بر همه ما ثابت شده است.

وی استفاده بهینه و کیفی از مسجد را یکی از راهکارهای دستیابی به آرمان‌ها و ارزش‌های انسانی دانست و تصریح کرد: طرح ایجاد مراکز نیکوکاری امداد در مساجد به همین منظور همزمان با سراسر کشور کلید خورد.

مسئول نظارت و بازرسی کمیته امداد امام خمینی همدان با اشاره به چگونگی نحوه تشکیل کمیته امداد و کارکرد این نهاد، افزود: کمیته امداد امام(ره) از آغاز تأسیس تا کنون خدمات شایسته‌ای به مستضعفان ارائه کرده است.

وی از راه‌اندازی 9 مرکز نیکوکاری امداد در مساجد شهرهای استان در هفته اکرام خبر داد و گفت: مراکز نیکوکاری امداد در مساجد با هدف ساماندهی خدمت‌‌رسانی به محرومان محلات با همت کمیته امداد، خیران، هیئت امنا و امام جماعت مساجد برای رفع آلام نیازمندان محله، به هم‌یاری و کمک این افراد خواهد پرداخت.

حسینی با تأکید بر اینکه این برنامه به صورت مستمر ادامه خواهد داشت، ابراز داشت: کل مساجد شهرستان‌های استان این طرح به صورت پایلوت افتتاح شد و همکاران امداد از این زمان با مردم و فعالان مسجد محله همکاری دوسویه را برقرار می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه در کل مساجد شهر و روستاها مراکز نیکوکاری راه‌اندازی می‌شود، گفت: ایجاد این مراکز در مساجد به این منظور نیست که کمیته امداد بخواهد وظیفه خود را به مسجد و اهالی آن محول کند.

مسئول نظارت و بازرسی کمیته امداد امام خمینی همدان متذکر شد: کمیته امداد رسالت خطیر خود را در قالب برنامه‌های تعیین شده با قوت بیشتر انجام خواهد داد.

وی با تأکید بر این نکته که یکی از اهداف این طرح تقویت کارکرد مسجد است، تصریح کرد: شاید افراد نیازمندی در محله‌ها هستند که شرایط پوشش کمیته امداد را ندارند، این مراکز نیکوکاری کمک می‌کند که خدمات‌رسانی به این نیازمندان ساماندهی شود.

حسینی با بیان اینکه این افراد برای مردم مسجد شناخته شده هستند، یادآور شد: هر کمکی که در مرکز نیکوکاری جمع‌آوری می‌شود زیر نظر خود هیئت امنا بوده و اصل مبلغ به مسجد و معادل آن از سوی کمیته امداد در اختیار مسجد قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه هر مرکز نیکوکاری یک مدیر اجرایی دارد، افزود: برای مراکز نیکوکاری هیئت امنایی تشکیل شده که متشکل از امام جماعت مسجد، هیئت امنای و معتمدان و بزرگان محله است.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول