اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

غفلت از توجه به سلامت دانش‌آموزان نابخشودنی است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان باید نسبت به سلامت دانش‌آموزان در مدارس از جمله در بحث اغذیه آن‌ها و مطابقت با امور بهداشتی احساس تکلیف کنند که یکی از آن‌ها بحث دهان و دندان است.

غفلت از توجه به سلامت دانش‌آموزان نابخشودنی است

سید حسین صابری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: برای این‌که نسل آینده بتواند نقش خود را در ساختن جامعه ایفا کند لازم است به مقوله سلامت آن‌ها توجه بیشتری شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید همه نسبت به دانش‌آموزان تعهد داشته باشیم و این تنها وظیفه یک دستگاه همچون آموزش و پرورش نیست.

صابری با ابراز نگرانی از برخی آمارها عنوان کرد: وقتی می‌گویند دانش‌آموزان از نظر سلامت دهان و دندان وضعیت آن‌چنانی ندارند واقعا ناراحت کننده است.

صابری که از آمار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در ارتباط با وضعیت دندان دانش‌آموزان و پوسیدگی آن‌ها نگران شده بود، در ادامه گفت: وجود بیش از 200 هزار دانش‌آموز که از نظر دندان و پوسیدگی در سطح کشور وضعیت خوبی ندارند واقعا نگران کننده است.

وی گریزی به بوفه‌های دانش‌آموزی زد و گفت: همه مسئول هستیم که اجازه داده نشود در بوفه‌های مدارس مواد خوراکی غیر بهداشتی و مضر توزیع شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در همه مدارس اعم از دولتی و غیر انتفاعی باید نظارت بیشتری بر این موضوع داشته باشیم.

صابری تأکید کرد: پوسیدگی دندان به دلیل عرضه بسیاری از این تنقلات است که موجب از بین رفتن دندان دانش‌آموزان و پوسیدگی آن‌ها می‌شود.

رئیس شورای سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نظارت بر مدارس نباید مختص به تنها دولتی‌ها باشد بلکه باید همه مدارس که با نسل آینده کشور سر و کار دارند در همه موارد از جمله در بحث سلامت و بهداشت مورد نظارت و ارزیابی قرار گیرند.

صابری رویکرد درمان‌محور را آفتی بزرگ برای نظام سلامت دانست و گفت: تا هنگامی که چنین دیدگاه و رویکردی وجود داشته باشد وضعیت همین خواهد بود.

وی افزود: موضوع دهان و دندان با کل سلامتی انسان سر و کار دارد و اکنون یکی از دلایل مهم بیماری‌های داخلی همین بها ندادن به سلامت دهان و دندان است که نباید در مدارس آن را فراموش کرد.

انتهای پیام/2571/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول