اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اردبیل:

کارگران وزیر کاری از جنس کار و کارگری می‌خواهند

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اردبیل گفت: جامعه کارگری انتظار دارند پس از سال‌ها چشم انتظاری فردی از جنس کار و کارگری سکان هدایت وزارت کار را در دولت آینده بر عهده بگیرد.

کارگران وزیر کاری از جنس کار و کارگری می‌خواهند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مرتضی مقدم که عصر امروز در جمع فعالان کارگری اردبیل سخن می‌گفت، اظهار داشت: جامعه کارگری به دنبال سهم‌خواهی از دولت روحانی نیست، اما با توجه به پتانسیلی که وجود دارد و با عنایت به حضور چهره‌های کار‌آمد، متخصص و تلاشگر در این جامعه، انتظار این است که فردی که برای مدیریت، حل معضلات و مشکلات عدیده این قشر زحمتکش برای تصدی وزارت کار به مجلس معرفی می‌شود از جنس خودشان باشد.

وی خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته به دلیل سیاست‌های نادرست بزرگترین ضربه و لطمه را تشکیلات کارگری و به تبع آن جامعه کار و کارگری دیده‌اند.

نماینده اردبیل در مجلس کارگری یادآور شد: این مشکلات و دغدغه‌ها به حدی است که بن کارگری به فراموشی سپرده شده و تعیین حداقل دستمزد کارگران به عنوان یک قانون جامع زیر‌پا گذاشته شده است.

مقدم اذعان داشت:‌ کارگران برای تامین حداقل‌های زندگی و معیشتشان با مشکلاتی فراوان روبرو هستند و برای رهایی از این مشکلات به فردی از جنس خودشان نیاز دارند تا در صدر وزارت بتواند خواسته‌های آنها را جامه عمل پوشانده و مشکلاتشان را لمس کند. 

شهرک‌های صنعتی اردبیل به انبار و فروشگاه تبدیل شده‌اند

این مسئول با اشاره به مسائل و مشکلات جامعه کارگری، عنوان کرد: امروز بزرگترین مشکلی که در استان اردبیل بیداد می‌کند بیکاری قشر عظیم جوانان اردبیل است که اگر برای این معضل راه‌ حلی اندیشیده نشود به یقین ما با چالش‌های پیچیده اجتماعی روبرو خواهیم شد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اردبیل عدم وجود کارخانه‌های مادر و مولد در استان، تبدیل شهرک‌های صنعتی به انباری و فروشگاه و پایین بودن سطح تولید را از معضلات و مشکلات جامعه کارگری استان اردبیل برشمرد.

مقدم ابراز داشت: پایین بودن سطح تولید و تعطیلی تعدادی از کارخانه‌ها، سوء استفاده از قانون کار در خصوص قراردادهای موقت و نبود امنیت شغلی از جمله مشکلات جامعه کارگری استان اردبیل است.

وی متذکر شد: ما از دکتر روحانی انتظار داریم با تدبیر و درایت، امید و امیدواری برای زندگی بهتر را به جامعه کارگری هدیه کند و فردی را برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کند که با واژه‌ها و مشکلات این جامعه بیگانه نباشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر اجرایی خانه کارگر استان اردبیل در پایان سخنان خود تصریح کرد: جامعه کارگری انتظار دارند فردی از جنس کار و کارگری سکان هدایت وزارت کار را عهده‌دار شود تا مشکلات و نارسایی‌ها به حداقل برسد.

انتهای پیام/62004/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول