اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بافق خبر داد

لغو قانون بیمه اجباری کارگران ساختمانی

شهردار بافق از لغو قانون بیمه اجباری کارگران ساختمانی و اصلاح این قانون خبر داد.

لغو قانون بیمه اجباری کارگران ساختمانی

حسن تفکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره به لغو قانون بیمه کارگران ساختمانی اظهار کرد: از این پس مؤدیان هنگام صدور پروانه ساختمانی و پایان کار ساختمان خود نیاز به مراجعه به سازمان تامین اجتماعی و پرداخت اجباری بیمه کارگران ساختمانی را نخواهند داشت.

شهردار بافق اضافه کرد: در اجرای قانون جدید و در راستای تامین رفاه حال شهروندان، شهرداری خود نسبت به ارسال اطلاعات و مستندات مربوط به صدور پروانه و پایان کار به تامین اجتماعی اقدام خواهد کرد.

وی تصویب این قانون را به سود مردم خواند و اضافه کرد: با اجرایی شدن قانون جدید، از این پس نیم درصد از کل عوارض ارزش افزوده شهرداری برای بیمه کارگران ساختمانی به تامین اجتماعی بافق پرداخت می‌شود.

تفکری اظهار کرد: تصویب و اجرای این قانون تاثیر بسزایی در کاهش صدور پروانه ساختمانی داشته؛ به طوری که صدور پروانه ساخت و ساز از زمان اجرای قانون حق بیمه اجباری کارگران ساختمانی هر سال نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

شهردار بافق ادامه داد: این کاهش ساخت و ساز نه تنها در این شهر و شهرستان‌های استان یزد نمود پیدا کرده بود بلکه تمامی کشور را تحت الشعاع اجرای قانون بیمه اجباری کارگران ساختمانی قرار داده و از میزان ساختمان‌سازی کاسته بود.

به اعتقاد شهردار بافق، حذف پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی و عدم مراجعه مؤدیان به تامین اجتماعی سبب خواهد شد که صدور پروانه ساختمانی در حد چشمگیر و قابل توجهی افزایش یابد.

تفکری ابراز امیدواری کرد؛ با حذف این قانون و صدور پروانه بدون دغدغه و نگرانی، شاهد احداث ساختمان‌های استاندارد و رعایت آئین‌نامه مقاوم‌سازی باشیم.

انتهای پیام/2464/ز20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول