اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

۴/شقایق‌های رمضان در کربلای خوزستان

سالگرد شهید عباسعلی زنگنه در هفتکل برگزار ‌شد

سالگرد شهادت سرباز رشید اسلام شهید عباسعلی زنگنه همزمان با سالروز عملیات رمضان در گلزار شهدای شهرستان هفتکل برگزار شد.

سالگرد شهید عباسعلی زنگنه در هفتکل برگزار ‌شد

به گزارش خبرگزاری فارس از هفتکل، آیین بزرگداشت سی و یکمین سالروز شهادت رزمنده دلیر اسلام شهید عباسعلی زنگنه در هفتکل برگزار شد و هفتکلی‌ها یاد این سرباز جاویدالاثر را گرامی داشتند.

این مراسم همزمان با سالروز عملیات غرور آفرین رمضان در سال 61 با حضور اقشار مختلف مردم شهید پرور و خانواده معظم شهدا انجام شد.

*هفتمین فرزند از خانواده پرجمعیت

در این آیین که اقشار مختلف مردم حضور داشتند، سوره‌هایی از قرآن کریم قرائت شد و ثواب آن به روح پاک سرباز رشید اسلام شهید عباسعلی زنگنه هدیه شد.

در این مراسم که خانواده سرباز رشید اسلام شهید عباسعلی زنگنه حضور داشتند یاد و خاطره شهدای اسلام به ویژه شهدای عملیات رمضان گرامی داشته شد.

سرباز رشید اسلام شهید عباسعلی زنگنه در سال 1340 در شهرک طالقانی هفتکل (برم گاومیشی 3) دیده به جهان گشود که هفتمین فرزند از خانواده پرجمعیت زنگنه و سومین پسر از مجموع 11 خواهر و برادر است.

*دوست صمیمی شهید غلام سواری

شهید عباسعلی زنگنه در زمان تحصیل یکی از شاگردهای زرنگ مدرسه بود و در دوران نوجوانی و‌‌‌ همان اوایل جوانی علاقه زیادی به فوتبال داشت و با بچه‌های محل به بازی می‌پرداخت.

سرباز رشید اسلام شهید عباسعلی زنگنه یکی از دوستان شهید غلام سواری بوده که به دلیل اینکه رابطه خویشاوندی با هم داشتند این دو با هم خیلی صمیمی و نزدیک بودند.

*عروج در عملیات رمضان

شهید عباسعلی زنگنه در 23 تیر 1361 به همراه دوستش شهید غلام سواری در منطقه عملیاتی کوشک به شهادت رسید و عند ربهم یرزقون شد.

این سرباز شهید، در عملیات رمضان شربت شهادت نوشید ولی با گذشت سی و یک سال از زمان عروج، هنوز پیکر پاکش به وطن بازنگشته است.

سرباز رشید اسلام شهید غلام سواری، از دوستان نزدیک شهید عباسعلی زنگنه نیز با گذشت سال‌ها از زمان شهادت، هنوز جاویدالاثر است.

*معرفی شهدای شهرک طالقانی هفتکل

در گلزار شهدای هفتکل، برای این دو یار شهید، یادمان‌هایی ساخته شده است که هر ساله سالگرد شهادتشان در کنار این یادبود‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از هفتکل، شهرک طالقانی هفتکل دارای شش ستاره آسمانی به نام‌های شهید مراد بهرامی، شهید عیدی محمد رحمانی، شهید حسین اصلانی، شهید ابراهیم بهرامی، شهید محمد اصلانی و شهید عباسعلی زنگنه است.

شهید محمد اصلانی تنها شهید نسل سومی شهرک طالقانی است که در سال 1360 دیده به جهان گشود و در تاریخ 17 مهر ماه سال 1380 در حالی لباس مقدس سربازی در ارتش جمهوری اسلامی ایران را به تن داشت در شهرستان مهران استان ایلام شربت شهادت نوشیده است.

انتهای پیام/72010/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول