اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان خبر داد

سازماندهی 21 هزار فعال قرآنی در استان خوزستان

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه خوزستان از سازماندهی 21 هزار فعال قرآنی در استان خوزستان خبر داد.

سازماندهی 21 هزار فعال قرآنی در استان خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام سیدعلی میرمحمدی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان خوزستان در محل سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه، اظهار کرد: بنا داریم که تا پایان سال‌جاری 21 هزار فعال قرآنی را در استان خوزستان سازماندهی کنیم.

*سازماندهی 13 هزار نفر از فعالان قرآنی در سال گذشته

وی افزود: بنا به تقسیم‌بندی که در کشور انجام شده سهمیه استان خوزستان جذب و سازماندهی 17 هزار نفر برای شرکت در طرح ملی حفظ قرآن کریم است ولی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که این رقم به 21 هزار نفر افزایش یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان تصریح کرد: در سال گذشته 13 هزار نفر از فعالان قرآنی در شهرهای سراسر خوزستان بر اساس برنامه‌های اوقاف سازماندهی شدند.

وی گفت: در سه ماهه نخست سال 92 حدود 5 هزار نفر از مردم خوزستان در طرح حفظ قرآن ثبت نام کرده‌اند و ساماندهی شده‌اند که رقم بسیار خوبی است.

اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم

میرمحمدی اظهار امیدواری کرد تا نیمه سوم سال، ساماندهی 17 هزار فعال قرآنی شرکت کننده در طرح ملی حفظ قرآن کریم به پایان برسد و براساس برنامه‌ریزی‌های استانی، تا پایان سال این رقم به 21 هزار نفر افزایش یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان اضافه کرد: طرح ملی حفظ قرآن کریم در سه بخش ابتدایی، راهنمایی و بزرگسالان برگزار می‌شود و یک هفته قبل از ماه رمضان آغاز شده است.

وی برگزاری طرح نشاط معنوی را یکی دیگر از برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه خوزستان عنوان کرد و گفت: هم اکنون این طرح در بقاع متبرکه در حال اجراست.

تقویت بنیه، اخلاقی، دینی و معنوی

وی هدف از اجرای طرح نشاط معنوی را سوق دادن جوانان و نوجوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی عنوان کرد و افزود: یکی دیگر از اهداف اجرای این طرح، استفاده از اوقات فراغت دانش‌آموزان جهت تقویت بنیه، اخلاقی، دینی و معنوی آن‌هاست.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طرح نشاط معنوی در سال گذشته با موفقیت کامل اجرا شد زیرا هر کسی در این طرح شرکت کرد جذب شد و به حول و قوه الهی ریزش نداشته‌ایم.

*طرح نشاط معنوی در 61 بقعه متبرکه

میرمحمدی بیان کرد: عمده کار و فعالیت طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه سراسر استان خوزستان است که در تابستان اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: طرح نشاط معنوی از هشتم تیرماه در سراسر استان خوزستان آغاز شده و تا 25 مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

به گفته، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان طرح نشاط معنوی در 61 بقعه متبرکه سراسر استان خوزستان برای تابستان امسال فعالیت خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/72010/ر30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول