اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

امام حسن مجتبی (ع) مظلوم‌ترین شخصیت عالم است

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: امام حسن مجتبی(ع) مظلوم‌ترین شخصیت عالم است.

امام حسن مجتبی (ع) مظلوم‌ترین شخصیت عالم است

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)، اظهار داشت: قرارگیری میلاد امام حسن مجتبی (ع) در نیمه ماه رمضان و الگوگیری از سیره ایشان در زندگی، می‌تواند سبب هوشیاری مسلمانان در دستگیری از نیازمندان شود که این خود مایه خیر و برکت در این ماه است.

وی به بیان ویژگی‌های شخصیتی امام حسن(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان نخستین فرزند خانه امامت و ولایت بودند که از لحاظ خلق‌وخو و رفتار بسیار شبیه به پیامبر اکرم(ص) بودند.

باقری با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی(ع) مظلوم‌ترین شخصیت عالم است، به بیان دلایل برجستگی مظلومیت ایشان پرداخت.

وی تصریح کرد: گرچه همه ائمه معصومان علیهم‌السلام مورد ظلم و ستم دشمنان و بیگانگان قرار گرفته‌ و به شهادت رسیده‌اند، اما شهادت امام حسن(ع) بسیار جان‌سوزتر از شهادت دیگر امامان بزرگوار است که دلیل آن هم به شهادت رسیدن امام حسن(ع) توسط دشمن پنهانی از داخل منزل خود ایشان بوده است.

باقری در بیان دیگر ابعاد مظلومیت امام حسن (ع) خاطرنشان کرد: در هیچ قوم و طایفه‌ای تیرباران کردن جنازه و تابوت فرد از دنیا رفته دیده نشده که تیرباران شدن تابوت امام حسن (ع) و عدم امکان دفن ایشان در جوار جد بزرگوارشان، دلیل دیگری بر اثبات مظلومیت ایشان است.

امام جمعه شاهین‌دژ ادامه داد: اینکه از آن زمان تاکنون وهابیت خبیث اجازه ساخت ضریح و بارگاه بر مزار ایشان نداده‌اند و امروز پس از گذشت سال‌ها اجازه زیارت زائران و دلباختگان ایشان از قبر شریف امام بزرگوار را نمی‌دهند، که اینها همگی مظلومیت امام حسن مجتبی(ع) را نشان می‌دهد.

وی در این میان به وظیفه مسلمانان در ادامه راه ایشان اشاره کرد و گفت: امام حسن مجتبی(ع) بارها هر آنچه که داشتند را در راه خداوند به نیازمندان بخشیدند که این امر نشان از کرامت و سخاوت بیش از اندازه ایشان بوده است و ما مسلمانان وظیفه داریم از سیره ایشان در زندگی خود الگو گرفته و دنباله‌رو راه امامان خود در زندگی شویم.

باقری با اشاره به قرارگیری روز میلاد ایشان در 15 رمضان، بر لزوم الگوگیری از ایشان در ادامه مسیر زندگی تأکید کرد و افزود: تدبر در سبک زندگی این امام بزرگوار می‌تواند به عنوان تلنگری اساسی برای حداقل نیمه دیگر ماه رمضان مطرح شود که سبب استواری گام‌ها و حرکت در مسیر زندگی الهی با الگوگیری از زندگی ائمه معصوم(ع) شود.

انتهای پیام/61006/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول