اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مسئول روزنامه خراسان:

مهم‌ترین وظیفه رسانه‌ها باید ترویج فرهنگ ناب اسلامی باشد

مدیر مسئول روزنامه خراسان گفت: مهم‌ترین وظیفه رسانه‌ها باید ترویج فرهنگ ناب اسلامی باشد.

مهم‌ترین وظیفه رسانه‌ها باید ترویج فرهنگ ناب اسلامی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، کوروش شجاعی ظهر امروز در پنجمین نشست هم‌اندیشی قرآنی که با موضوع «مطبوعات، خبرگزاری‌ها، حفظ و ارتقای جایگاه قرآنی استان» در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد در غرفه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: کارکرد ویژه رسانه‌ای که در جمهوری اسلامی ایران منتشر می‌شود، رسالت ترویج فرهنگ دینی و شاخصه‌های تمدنی است.

مدیر مسئول روزنامه خراسان ادامه داد: از آنجایی که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است، مهم‌ترین وظیفه رسانه‌ها باید ترویج فرهنگ ناب اسلامی باشد.

شجاعی فرهنگ ناب اسلامی را برگرفته از قرآن و روایات دانست و افزود: کار فرهنگی اصل مسلم کار یک رسانه است و ملاک این فرهنگ‌سازی باید قرآن و مفاهیم این کتاب الهی باشد.

شجاعی خاطرنشان کرد: امروز به اذعان رئیس محترم قوه قضائیه ما هشت میلیون پرونده جرم در دستگاه قضایی کشور داریم، آیا اگر ما به دستورات قرآن پرداخته بودیم و مبانی آن را در زندگی مردم جاری می‌کردیم، شاهد این همه جرم و جنایت در کشور بودیم.

این فعال حوزه رسانه اطلاع‌رسانی را اساسی‌ترین کارکرد رسانه عنوان کرد و ادامه داد: آموزش، تهییج و اغنای افکار عمومی، دیده‌بانی و نظارت اجتماعی و تفریح و سرگرمی از دیگر کارکردهای رسانه به‌شمار می‌رود.

مدیر مسئول روزنامه خراسان با بیان اینکه رسانه‌های مکتوب در جمهوری اسلامی آن‌ چنان که باید به وظیفه‌شان درباره ترویج فرهنگ قرآنی و دینی عمل نکرده‌اند، گفت: شاهد این مدعا عملکرد نامناسب رسانه ملی است، همچنین دیگر رسانه‌ها و دستگاه‌ها در این زمینه آن‌چنان که شایسته و بایسته است، عمل نکرده‌اند.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا رسانه‌ها به حوزه قرآن توجه مناسبی ندارند و اخبار قرآن به طور مطلوب در رسانه‌ها پوشش داده نمی‌شود، گفت: هیچ کدام از رسانه‌ها به غیر از شبکه معارف صدا و سیما و قرآن به وظیفه خود در مورد قرآن عمل نکرده‌اند.

شجاعی با پیشنهاد تشکیل یک شورای راهبردی در ارتباط با ترویج فرهنگ قرآنی در کشور تأکید کرد: وجود چنین شورایی با حضور سازمان‌ها، نهادهای مختلف و رسانه‌ها به‌منظور ترویج و بسط مفاهیم قرآنی میان مردم کشور نیاز است.

مدیر مسئول اظهار داشت: سبک زندگی میان مردم باید بر اساس مبانی قرآن تنظیم شود، متأسفانه امروز استفاده از قرآن محدود به تلاوت بر سر قبرستان‌ها شده است در حالی که قرآن برای کسی فایده دارد که به قرآن عامل باشد نه اینکه قرآن ناطق را سر بریده باشد.

وی با انتقاد از عملکرد مهد کودک‌ها که همه چیز جز قرآن را آموزش می‌‌دهند، گفت: باید در مهد کودک‌ها قصه‌های قرآنی بیان شود تا کودکان با مفاهیم و مبانی قرآنی آشنا شوند.

شجاعی با اشاره به ویژه‌نامه جیم روزنامه خراسان، خاطرنشان کرد: این ویژه‌نامه به منظور پرکردن شکاف بین خوانندگان مسن و جوان ما منتشر می‌شود که در آن به ‌صورت مستقیم به مفاهیم قرآن اشاره نشده اما سعی شده این مفاهیم به‌ صورت غیرمستقیم به مخاطبان ارائه شود.

مدیر مسئول روزنامه خراسان با بیان اینکه رسانه‌ها و مسئولان ما بسیاری از ذائقه‌های مردم را تغییر داده‌اند، گفت: آیا در کنار انتشار ویژه‌نامه‌های ورزشی، فرهنگی و هنری، ویژه‌نامه قرآنی هم منتشر می‌شود؛ رسانه‌های کشور تنها مشکل معیشت را مهم‌ترین دغدغه مردم اعلام کرده‌‌اند اما برای تغذیه دینی مردم اقدامات چندانی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/70005/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول