اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تغذیه شبکه بهداشت دیّر:

خانواده‌ها در مراسم گرگیشو با مواد خوراکی سالم از کودکان پذیرایی کنند

مسول واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر گفت: انتخاب مواد غذایی سالم و بهداشتی و با ارزش غذایی بالا برای عرضه در مراسم گرگیشو به کودکان لازم و ضروری است که خانواده‌ها باید به آن توجه داشته باشند.

خانواده‌ها در مراسم گرگیشو با مواد خوراکی سالم از کودکان پذیرایی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از دیر، فاطمه چاهبندی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مراسم گرگیشو هر ساله در شب نیمه ماه مبارک رمضان در بندر دیر برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این مراسم معمولا با انواع خوراکی‌ها از کودکان پذیرایی می‌شود که ضروری است برای تهیه آن به شاخصه‌های مهمی از قبیل ارزش غذایی، پروانه ساخت، تاریخ تولید و انقضا، علامت استاندارد و بهداشتی بودن آن توجه شود.

وی با توصیه به خانواده‌ها برای تهیه مواد خوراکی با ارزش غذایی بالا گفت: در این مراسم می‌توان انواع مغزها از قبیل گردو، بادام، پسته، بادام زمینی، فندق و خشکبارهایی مانند کشمش، نخودچی، آجیل، توت و انجیر خشک به کودکان عرضه کرد.

وی ادامه داد: در این مراسم که مختص کودکان است، بهتر است از بیسکویت، کیک و کلوچه‌های سبوس‌دار، غنی شده و تهیه شده با روغن حاوی ترانس زیر 10 پذیرایی شود.

مسئول واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با تاکید بر اینکه مواد غذایی به صورت بسته‌بندی بهداشتی عرضه شود، اظهار داشت: انواع خوراکی‌‌ها می‌بایست در بسته‌بندی‌های بهداشتی که دارای شاخصه‌های بهداشتی است، عرضه شود و خانواده‌ها از عرضه مواد غذایی به صورت فله و بدون بسته‌بندی خودداری کنند.

چاهبندی در خصوص انواع نوشیدنی‌هایی که در این مراسم ممکن است عرضه شود، گفت: شیر باید پاستوریزه و یا استرلیزه بوده و دوغ نیز علاوه بر شرایط استرلیزه و پاستوریزه بودن باید بدون گاز باشد و همچنین بهتر است از آب میوه‌های طبیعی که شرایط پاستوریزه و استرلیزه بودن را رعایت شده به جای آب میوه‌های صنعتی استفاده کرد.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد: برای پذیرایی از کودکان در مراسم گرگیشو از انواع پفک، یخمک، نوشابه‌های گازدار، آدامس، چیپس، آب میوه‌هایی که فقط ترکیبی از آب و قند و اسانس میوه‌اند، بستنی یخی و انواع لواشک و آلو و آلوچه که فاقد شرایط بهداشتی‌‌ هستند، استفاده نکنند.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول