اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مرکز آموزشی درمانی نمازی شیراز صورت گرفت

انجام جدیدترین روش درمان سرطان‌های با منشا سلول‌های عصبی

مدیر گروه پزشکی هسته‌ای دانشگاه علوم پزشکی شیراز از انجام جدیدترین روش درمان سرطان نروبلاستوما (با منشا سلول‌های عصبی) برای دومین بار در کشور در بیمارستان نمازی این شهر خبر داد.

انجام جدیدترین روش درمان سرطان‌های با منشا سلول‌های عصبی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی این شهر، دکتر حقیقت افشار اظهار داشت: سرطان نروبلاستوما یکی از تومورهای شایع در کودکان است که درمان آن با رادیو دارو، آسیب به سایر سلول‌ها را کاهش می‌دهد.

وی افزود: بیماران پس از انجام رادیو درمانی، بلافاصله در بخش آنکولوژی بستری و تحت پیوند مغز استخوان قرار می‌گیرند و مزیت این روش نسبت به قبل این است که سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد در حالی که در شیمی‌درمانی به کل سلول‌ها آسیب وارد می‌شود.

مدیر گروه پزشکی هسته‌ای دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: این روش درمانی برای برخی از سرطان‌های منشا گرفته از سلول‌های عصبی قابل استفاده است و علاوه بر کاهش عوارض ناشی از بیماری، درمان با رادیو دارو امید به زندگی را نیز در بیماران افزایش می‌دهد.

این مسئول متذکر شد:‌ این روش درمان با شناسایی سلول‌های سرطانی، عوارض شیمی‌درمانی را کاهش و آسیب کمتری به سلول‌های اطراف می‌زند.

مدیر گروه پزشکی هسته‌ای دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه این روش درمانی برای بیماران با ریسک بالا انجام می‌گیرد، اذعان داشت: تاکنون این بیماران را برای درمان با این روش به تهران ارجاع می‌دادند که از این به بعد خدمات مربوطه در بیمارستان نمازی شیراز ارائه می‌شود.

انتهای پیام/‌2448/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول