اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

شخصیت امام حسن(ع) در میان مسلمانان هم مظلوم مانده است

امام جمعه ماکو گفت: شخصیت امام حسن(ع) پس از گذشت 14 قرن، اکنون در میان مسلمانان هم مظلوم مانده است.

شخصیت امام حسن(ع) در میان مسلمانان هم مظلوم مانده است

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: غربت و مظلومیت امام حسن مجتبی(ع) در طول تاریخ بر کسی پوشیده نیست، اما دامن زدن به این غربت توسط خود مسلمانان امری نابخشودنی است، چرا که اکنون پس از گذشت 14 قرن شخصیت ایشان آن‌طور که باید در میان جوامع اسلامی به نسل جوان تبیین نمی‌شود.

وی با اشاره به 15 رمضان، روز میلاد امام حسن مجتبی(ع)، تصریح کرد: این روز به سبب ویژگی بارز امام حسن(ع) در بخشش و کرامت، به عنوان روز اکرام نام‌گذاری شده است.

رنجبری ضمن ابراز تأسف از مظلوم ماندن امام حسن مجتبی(ع) حتی در میان مسلمانان، تصریح کرد: شخصیت امام حسن(ع) آن‌طور که باید تبیین نمی‌شود و اکنون پس از گذشت 14 قرن نوعی غربت نسبت به شخصیت و عظمت ایشان احساس می‌شود.

وی با اشاره به حدیثی قدسی مبنی بر اینکه «...به نیکی‌ها نمی‌رسید مگر آنکه از آنچه که مورد علاقه‌ شما است انفاق کنید»، تاکید کرد: در این مسیر باید از شخصیت امام حسن(ع) الگو بگیریم که ایشان به سبب بخشش فراوان لقب کریم را به خود گرفته‌اند.

رنجبری ادامه داد: ایشان در طول زندگی خود سه بار تمام دارایی‌های خود را بین خود و فقرا تقسیم‌ کردند که این امر نشان از سخاوت و کرامت بیش از اندازه ایشان است.

وی به اهمیت و جایگاه اکرام در اسلام اشاره کرد و گفت: اهمیت اکرام بالاتر و ارزشمندتر از 70 حج است، چرا که اگر فردی در راه رضای الهی بتواند مسلمانی را برای رفع نیازهای معمول زندگی کفایت کند، نزد خداوند جایگاه بسیار شایسته‌ای داشته و عملش مقبول درگاه الهی می‌شود.

امام جمعه ماکو برای نهادینه شدن فرهنگ اکرام در میان مسلمانان در عصر کنونی، بر لزوم فرهنگ‌سازی در این زمینه تأکید کرد و افزود: مردم ظرفیت انجام این کارهای نیکو را دارند که اگر ثواب و پاداش این اکرام و بخشش‌ها به درستی تبیین شود، بدون شک حرکت در این راستا شتاب بیشتری در جامعه می‌گیرد.

رنجبری با اشاره به زمینه‌های متعدد اکرام و بخشش در جامعه، تصریح کرد: یک معلم می‌تواند از علم خود، پزشک و مهندس از دانش و تخصص خود، عالم از آموخته‌های دینی خود در راه رضای الهی دیگران را بهره‌مند سازد و اگر این فرهنگ در جامعه اسلامی نهادینه شود، بسیاری از مشکلات مردم به دست خود مردم در جامعه حل شده، فضای صلح و برادری نیز در جامعه حاکم می شود.

انتهای پیام/61006/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول