اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تصادف مرگبار در گهرباران/ آقای مدیرکل، گهرباران جاده فرعی نیست

محور ساحلی گهرباران در شهرستان میاندرود برای دومین بار در چند روز گذشته شاهد تصادف مرگبار بود.

تصادف مرگبار در گهرباران/ آقای مدیرکل، گهرباران جاده فرعی نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، محور گهرباران در شهرستان میاندرود جاده‌ای به طول بیش از 25 کیلومتر است که از سه راه اسلام‌آباد در بخش مرکزی شروع و تا سه راهی پاسگاه ساحلی در بخش گهرباران ادامه دارد.

در این منطقه از مازندران بیش از 30 روستای عمدتا بزرگ وجود دارد که تنها راه دسترسی آنان به مرکز شهرستان و امکانات بانکی و اداری از این محور میسر می‌شود.

روستائیان این منطقه بیشتر به رشته کشاورزی و تولید محصولات دامی مبادرت می‌ورزند و از این حیث نیز دائما ناچار به تردد به ادارات مرتبط با حوزه کاری خود هستند.

نکته تاسف‌انگیز در این مورد این است که با گذشت چند سال از اثبات خطرناک بودن این جاده و آمار بالای تصادفات ناشی از کم‌عرض بودن آن همچنین وجود چند نقطه ناامن در مسیر، خودنمایی می‌کند و مسئولان به جز قول‌های پی در پی و برخی اقدامات کوتاه‌مدت و مقطعی، کار مناسبی برای رفع خطرات روستائیان انجام نداده‌اند.

از فعالیت شرکت‌های بزرگ مازندران، گردشگران ساحلی و مردم عادی در این مسیر که بگذریم شاید امروز مردم منطقه خدا را شکر می‌گویند که شرکت سایپا هنوز راه نیفتاده است چرا که بیش از 100تریلی نیز سهم این شرکت از تصادفات مرگبار محور گهرباران خواهد بود.

خبرگزاری فارس بنا به رسالت رسانه‌ای خود تاکنون بیش از 15 خبر با هدف انعکاس خطرات جاده ساحلی و روستایی گهرباران منتشر کرده است که در مقطعی نتیجه‌بخش بوده است و این کار رسانه‌ای تا رسیدن مردم به خواست و نظرشان ادامه خواهد داشت.

در حادثه صبح امروز که برای دومین بار در هفته گذشته این بار در پیچ خطرناک بزمین‌آباد در این محور رخ داد کم‌عرض بودن جاده، وجود کانال‌های عمیق در طرفین جاده و تند بودن پیچ، همچنین سرعت و سبقت نابجای رانندگان منجر به تصادف دو  وانت مزدا و یک پیکان وانت شد.

 

 شدت حادثه به حدی بود که تا چند متری سانحه، خون سرنشینان اتومبیل‌ها سنگفرش جاده و همچنین درب و دیوار خودروها بود.

در این حادثه چهار نفر دچار مصدومیت شدید از جمله شکستگی دست، سر و پا شدند که حال یکی از سرنشینان بسیار وخیم است.

 

 نیروهای امدادی 115 شهرستان مصدومان را به مراکز درمانی انتقال دادند و در لحظه مخابره این خبر کارشناسان پلیس در حال بازدید فنی از صحنه برخورد سه خودرو هستند.

یکی از اهالی منطقه که در لحظه سانحه در محل حضور داشته است کم‌عرض بودن جاده و وجود دو کانال آب گود در طرفین جاده را موجب بروز تصادفات مرگبار متعدد در این منطقه دانست.

 

 محمود منصوری بی‌توجهی مسئولان به این جاده را مورد انتقاد قرار داد.

یکی دیگر از مردم حاضر در صحنه تصادف با اشاره به بازدید وزیر راه از منطقه و اخبار منتشر شده از بودجه جاده گهرباران تعلل در تعریض این محور را تعجب‌برانگیز دانست.

 معصومه خادمی با بیان اینکه همه این افراد که مجروح شدند مطمئنا دارای خانواده بوده‌اند، تصریح کرد: مرگ، قطع عضو و یا معلولیت یک نفر موجب سرخوردگی یک خانواده و یا یک طایفه می‌شود.

 

 

به گزارش فارس، جاده‌ای که برخی از مسئولان آن را جاده مرگ یا عنوان‌های دیگر نامیده‌اند این روزها حال خوشی برای مردم نگذاشته است و سوال مهم اینجاست که جان انسان‌ها نفری چند می‌ارزد.

به دنبال پیگیری رسانه‌ای درباره ضرورت تعریض این جاده خطرناک، مدیر کل راه و شهرسازی مازندران همچنان این محور را جاده فرعی می‌داند.

اسد مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در حالی این جاده را فرعی می‌شمارد که این جاده محل عبور خودروهای ترانزیتی بندر امیرآباد و مراکز اقتصادی منطقه، به ویژه محل عبور و مرور مردم حدود 30 روستا است.

انتهای پیام/86021/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول