اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی میاندرود خبر داد

آغاز برداشت پیاز در 385 هکتار از اراضی میاندرود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندرود از آغاز برداشت پیاز در بیش از 385 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان خبر داد.

آغاز برداشت پیاز در 385 هکتار از اراضی میاندرود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، سید شبیر موسوی بیان داشت: با توجه به شروع برداشت پیاز در سطح بیش از 385 هکتار از اراضی پیازکاری شده این شهرستان در سال جاری پیش‌بینی می‌شود بیش از 4 هزار و 812 تن محصول پیاز از این اراضی برداشت شود.

وی کیفیت مناسب و خاصیت انبارداری را از مزایای پیاز تولیدی این منطقه اعلام داشت که به مدت طولانی قابل نگهداری در انبار است.

برگزاری کارگاه آموزشی نشا مجدد و پرورش رتون در مازندران

در خبر دیگر این روابط عمومی، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران از برگزاری یک دوره کارگاه آموزشی نشاء مجدد و پرورش رتون در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد.

حسن عنایتی اعلام کرد: این کارگاه آموزشی با حضور رؤسای اداره تولیدات گیاهی و کارشناسان برنج مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، کارشناسان ستادی و محققان معاونت مؤسسه تحقیقات برنج کشور در سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی با آخرین دستاوردهای تولید، تغذیه و مبارزه با آفات و بیماری‌های زراعت برنج درباره در نشای مجدد و پرورش رتون عنوان داشت و افزود: برنامه‌ریزی‌ها برای تحقق نشا مکانیزه در سطح 20 هزار هکتار و پرورش رتون در سطح 60 هزار هکتار از سوی سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان به عمل آمده است.

عنایتی ادامه داد: در این کارگاه آموزشی، محققان معاونت موسسه تحقیقات برنج کشور به ارائه آخرین یافته‌های تحقیقاتی درباره زراعت برنج پرداختند و به سؤالات فنی حاضران در کارگاه پاسخ‌های لازم را ارائه کردند.

وی تصریح کرد: استان مازندران هم از نظر سطح زیر کشت پرورش رتون و کشت مجدد و هم از نظر تولید برنج رتبه اول کشوری را در اختیار دارد.

انتهای پیام/‌86012/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول