اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتظاری که پایان می‌یابد

تحویل 20 روزه، وعده جدید برای تحویل بیمارستان 64 تختخوابی

بیمارستان 64 تختخوابی شهر تاکستان بنا بر وعده‌های مسئولان کمتر از 20 روز دیگر تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین می‌شود تا گامی دیگر در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان برداشته شود.

تحویل 20 روزه، وعده جدید برای تحویل بیمارستان 64 تختخوابی

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین اتمام پروژه‌ها، طرح‌ها و بناهای عمرانی که به دلیل حجم گسترده، کمبود اعتبار و یا شرایط پیمانکار ناتمام باقی مانده‌ و به حالت سکون در آمده‌اند، در روز‌های پایانی باقی مانده عمر دولت دهم نیز باید مورد توجه و عنایت ویژه قرار گرفته و حمایت شوند.

پروژه احداث و راه‌اندازی بیمارستان هشت هزار متر مربعی در شهر تاکستان با توجه به نیاز و حساسیت مناطق تاکستان، بویین زهرا و آوج به بیمارستان و محل درمان از اواخر سال 1387 در دستور کار دست‌اندرکاران و متولیان اجرایی و عمرانی استان قزوین قرار گرفت.

روند مناسب، کم دغدغه و رو به رشد احداث بیمارستان 64 تخت‌خوابی شهر تاکستان تا مرز اتمام عملیات فیزیکی 90 درصد به منوال خود همین طور ادامه داشت تا هنگامی که برخی کمبود‌ها و عدم تزریق اعتبارات مناسب مالی توانست بر روند چشم‌گیر و پرسرعت احداث پروژه مذکور تأثیرگذار شده و مانعی در این مسیر پرشتاب ایجاد کند.

بازدید‌ها، جلسات و نشست‌های مکرری طی ماه‌های اخیر در محل فرمانداری و حتی استانداری با حضور معاون عمرانی استانداری، نمایندگان پیمانکار پروژه و عوامل دیگر برای بررسی موضوع و رسیدگی هرچه سریعتر به خواسته‌ها برای پایان پروژه و تحول بیمارستان 64 تخت‌خوابی صورت گرفت که البته در روند تحرک به پروژه نیز نقش کلیدی و مهمی را ایفا کرد.

عصاره و چکیده جلسات چند ساعته و پیچیده برای بررسی موضوع احداث بیمارستان 64 تختخوابی شهر تاکستان از ابتدای سال 91 ارائه زمان‌بندی‌های تکراری برای تحویل پروژه مذکور از سوی گروه پیمانکاری بوده است.

انجام بازدیدهای مکرر از روند احداث بیمارستان

منوچهر حبیبی نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان با بیان اینکه پیگیری‌ها و بازدید‌های مکرر تاکنون برای بررسی از پروژه 64 تخت‌خوابی تاکستان به انجام رسیده است، اظهار داشت: پروژه احداث بیمارستان 64 تخت‌خوابی این شهر بر اساس آخرین گزارشات پیشرفت فیزیکی 91 درصدی را داشته است.

معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری قزوین افزود: با توجه به هزینه چند میلیارد تومانی تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای این بیمارستان و اینکه با گذشت زمان ضمانت دستگاه‌های خریداری شده رو به اتمام می‌رود بنابر این پیمانکار طرح باید به حساسیت موضوع تحویل بیمارستان عنایت ویژه‌ای را داشته باشد.

آذرماه 91، اسفند‌ماه 91 و همین طور اردیبهشت‌ ماه، خرداد ماه و تیر ماه وعده‌ و وعید‌های ارائه شده برای تحویل بیمارستان 64 تخت‌خوابی تاکستان به منظور آغاز عملیات تجهیز و راه‌اندازی دستگاه‌های پزشکی در این مرکز بوده است که متأسفانه همچنان بر طبق آنچه مشاهده می‌شود، شاهد عدم اتمام کامل فیزیکی پروژه در شهر تاکستان هستیم.

طی نوبت‌های مختلف سال گذشته نیز هر یک از مدیران، متولیان و مسئولان دخیل در امر پروژه 64 تخت‌خوابی شهر تاکستان به ویژه فرماندار تاکستان در جریان پرس‌ و جو و تحقیق خبرنگار خبرگزاری فارس در مورد پروژه مذکور و علت و یا علل خاموش در خصوص موعد تحویل این پروژه عمرانی و شاخص به بیان جزئیات عمرانی و بیان همان زمان‌بندی‌های اعلام شده پرداخته و از بیان عوامل دخیل در منع اتمام پروژه سرباز زده‌اند.

پیشرفت 95 درصدی پروژه بیمارستان 64 تخت‌خوابی

علی اکبریان در خصوص بیمارستان 64 تخت‌خوابی شهر تاکستان اظهار داشت: در حال حاضر به رغم تهیه برنامه ‌زمان‌بندی برای اتمام پروژه بیمارستان تاکستان تا تاریخ دهم تیر ماه سال جاری متأسفانه این امر تحقق نیافت و تصور این است که در صورت عدم تحرک مجدد پیمانکار همچنان شاهد استهلاک در پروژه مذکور باشیم.

فرماندار تاکستان افزود: بنا بر برنامه‌ریزی‌ها تاریخ پیشنهادی برای اتمام این پروژه تا پایان سال 91 در نظر گرفته شده بود که به دلیل پاره‌ای مسائل اعتباری این امر محقق نشد و در حال حاضر این پروژه دارای 95 درصد پیشرفت فیزیکی می‌باشد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر عملیات‌ اسکلت‌، سفت کاری و نماسازی این پروژه به همراه قسمت عمده تأسیسات و نازک‌کاری انجام شده است.

اکبریان ابراز کرد: طی ماه‌های مختلف تا به امروز جلسات متعددی در سطح شهرستان و استان پیرامون پیگیری موضوعات پروژه فوق تشکیل و پیگیری‌های مناسبی هم توسط معاون وزیر راه و شهرسازی در این خصوص صورت گرفته است.

فرماندار تاکستان پیرامون چگونگی و روند احداث پروژه بیمارستان در تاکستان اظهار داشت: عملیات اجرایی بیمارستان 64 تخت‌خوابی تاکستان با مساحت عرصه هشت هزار متر مربع و زیربنای هشت هزار و 136 متر مربع از اسفند‌ ماه سال 87 در این شهر آغاز شده است.

اکبریان ادامه داد: بیمارستان 64 تخت‌خوابی شهر تاکستان دارای بخش‌های: اورژانس، آزمایشگاه، درمانگاه، رادیولوژی، داروخانه، جراحی عمومی، جراحی زنان و زایمان، نوزادان، مراقبت ویژه جراحی، بستری کودکان، بستری زنان، غذاخوری، موتورخانه و چند بخش درمانی است که برای خدمات‌رسانی به عموم ساخته شده است.

وی در خصوص نمای داخلی و شرایط فیزیکی این پروژه افزود: بیمارستان 64 تخت‌خوابی شهر تاکستان در قالب سه طبقه و با اسکلت بتنی و مجهز به سیستم‌های تأسیساتی مدرن روز توسط شرکت پیمانکاری فزایند و مشاوره گروه چهار در حال اتمام و پیگیری است.

فرماندار تاکستان با اشاره به اینکه با برگزاری جلسات و پیگیری‌های انجام شده خرداد ماه جاری زمان نهایی برای بهره‌برداری از پروژه احداث بیمارستان 64 تخت‌خوابی شهر تاکستان پیش‌بینی شده بود، عنوان کرد: مبلغ 30 میلیارد ریال نیز در حال حاضر برای خرید تجهیزات پزشکی این پروژه تخصیص یافته است که امیدواریم هرچه سریعتر پروژه مذکور به اتمام رسیده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین قرار گیرد.

بر اساس گفته پیمانکار مجری پروژه بیمارستان 64 تخت‌خوابی شهر تاکستان گرانی خرید برخی مصالح ساختمانی و به تبع ایجاد مشکل برای شرکت مذکور، عدم انجام کامل تعهدات از سوی برخی مسئولان جزو عللی بوده که در عدم تحویل به موقع بیمارستان 64 تخت‌خوابی شهر تاکستان مؤثر بوده است.

در حال حاضر مسئله درمان، رسیدگی به وضعیت بیمارستان و لزوم استقرار مرکز بهداشتی مجهز و دارای دستگاه‌های فوق تخصصی و تخصصی در تاکستان امری ضروری و ویژه تلقی شده و مهم شمرده می‌شود.

بنابر این باید تا نسبت به پرسش در خصوص تعلل درباره به ثمر رساندن این پروژه از دست‌اندرکارانی که در پایان خدمات خود در استان قرار دارند فعال بوده و چرایی تعلل در به اتمام رسانی دیگر پروژه‌هایی که در کمال خاموشی در گوشه و کنار استان مسکوت مانده‌اند را از مسئولان امر خواستار شد.

انتظار می‌رود تا با توجه به وعده و وعید‌های قرص و محکمی که طی روز‌های اخیر در خصوص بیمارستان پروژه بیمارستان ارایه شده نهایتا تا 20 روز آینده شاهد تحویل این پروژه برای تجهیز پزشکی باشیم تا مردم شریف مناطق تاکستان و بویین زهرا بیش از این در رنج عزیمت به بیمارستان‌های دیگر در مرکز استان نباشند.

انتهای پیام/77005/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول