اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل:

جمع‌خوانی قرآن کریم زمینه بهره‌مندی از فضیلت ماه صیام را افزون‌تر کرده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: جمع‌خوانی قرآن کریم آن هم با صوت و لحن معنوی و ملکوتی حال و هوای خاص به روزه‌داران و مؤمنان بخشیده و زمینه نزول رحمت و بخشش الهی را بهتر از گذشته فراهم کرده است.

جمع‌خوانی قرآن کریم زمینه بهره‌مندی از فضیلت ماه صیام را افزون‌تر کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری نظری عصر امروز در جریان بازدید از برنامه ترتیل‌خوانی قرآن کریم و جمع‌خوانی در مصلای اردبیل اظهار داشت: امسال در یک حرکت ابتکاری سعی کردیم عصرها که فراغت بیشتری برای هموطنان به وجود می‌آید با پر کردن ایام فراغت و لحظات ناب روزه‌داری با تلاوت قرآن کریم زمینه تدبر و هم‌خوانی کلام الهی را فراهم آوریم.

وی تصریح کرد: این برنامه در 14 روز گذشته با استقبال جوانان، نوجوانان و بسیاری از خانواده‌ها روبه‌رو شده و پخش این برنامه از صدا و سیما نیز بر شور و نشاط و همکاری صمیمانه سایر نهادها منجر شده است.

مشهوری نظری با اعلام اینکه تا آخر ماه مبارک رمضان این تلاوت‌ها به مدت یک ساعت از 18 تا 19 عصر ادامه دارد، خاطر نشان کرد: ما با راه‌اندازی چنین محافلی است که می‌توانیم فرهنگ قرآن‌خوانی و تدبر در این کلام ارزشمند الهی را مهیا کنیم تا جامعه ما در فضای قرآنی و معنوی نفس بکشد.

این مسئول با یادآوری اینکه قرآن نور با فضیلت و هدایتگر می‌باشد که در ماه بهار قرآن زمینه بهره‌گیری از آنها باید به شکل حقیقی و واقعی برای مؤمنان و روزه‌داران فراهم آید، اضافه کرد: اگر به محتوا و اصالت قرآن کریم توجه داشته باشیم قطعاً احکام و دستوراتی که در این کتاب الهی قید شده است بیش از گذشته مورد تاکید و توجه قرار می‌گیرد.

وی هرگونه غفلت در این حوزه را در تربیت نسل آینده آسیب‌آفرین توصیف کرد و ادامه داد: لذت خواندن و تجوید در قرآن کریم لذت فراموش نشدنی است که می‌تواند دستاورد آن در حوزه هدایتگری و تربیت انسان مؤثر باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه سخنان خود به برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در اردبیل اشاره کرد و یادآور شد: در این نمایشگاه که از عصر امروز گشایش می‌یابد فرصتی استثنایی برای علاقمندان کلام وحی فراهم آمده است تا در قالب 35 غرفه محصولات متنوع قرآنی را مشاهده کرده و با پسند آن نسبت به خرید اقدام کنند.

مشهوری نظری بیان کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان افطاری‌هایی در امامزاده‌ها و اماکن متبرکه به صورت گروهی برگزار می‌شود که امشب برای 400 نفر توسط هیئت امنای امامزاده حلیمه خاتون در روستای آقاباقر مراسم افطاریه برگزار می‌شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: برای بهره‌گیری از فضیلت ماه مبارک رمضان باید تا فرصت باقی‌مانده آستین بالا بزنیم و به گونه‌ای تلاش کنیم تا زمینه برای توسعه همه‌جانبه معرفت‌افزایی و معنویت‌اندوزی فراهم آید.

انتهای پیام/62007/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول