اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تلاوت قرآن در ماه رمضان می‌تواند ما را به آرامش روحی برساند

تلاوت قرآن در ماه رمضان می‌تواند ما را به آرامش روحی و روانی برساند.

تلاوت قرآن در ماه رمضان می‌تواند ما را به آرامش روحی برساند

 به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، بهترین اعمال در شب‌ها و روزهاى ماه مبارک رمضان، تلاوت قرآن است و اگر چه تلاوت قرآن در تمام اوقات ثواب دارد، اما چون قرآن در ماه رمضان نازل شده است، تلاوت قرآن در این ماه از اجر و ثواب ویژه‏اى برخوردار است.

براى قرائت قرآن، در کلمات گهربار پیشوایان معصوم (ع) فضایل و آثارى بیان شده که موجب رشد و پرورش روح و روان آدمى مى‌شود که همین فضایل و آثار باعث ‌شده که تلاوت و قرائت قرآن از اهمیت بسیارى برخوردار باشد.

سعادتمندی، باروری ایمان، استجابت دعا، نورانیت و افزودن خیر و برکت در خانه، غفران گناهان پدر و مادر، صفای دل، بخشش گناهان و همچنین آمیخته شدن قرآن با گوشت و خون قرائت کننده قرآن از مهمترین فضائل تلاوت قرآن است.

قرائت قرآن در زندگى مسلمان، آثار زیادى مى‌تواند داشته باشد و مهمتر از همه اینکه قرآن چراغ روشنایی بخش برای زندگی است و با استفاده از آیات و به کار بردن این کتاب آسمانی در زندگی روزمره می‌توانیم موفق باشیم.

همان‌گونه که می‌دانیم دل‌ها با یاد خدا آرام می‌گیرد و تلاوت قرآن آرامش روحی را نیز به همراه دارد و انسان را به سمت سعادتمندی و خوشبختی هدایت می‌کند، چرا که قرآن، قانون اساسى اسلام است.

حفظ و قرائت قرآن، موجب تقویت حافظه می‌شود و در نتیجه در زندگى مسلمان تأثیر مى‌گذارد و موجب پیشرفت در کارها می‌شود.

قرآن کریم، مایه هدایت و رحمت است و این کتاب شریف، مربی و راهنماى انسان در رسیدن به کمال نهایى و نزدیک شدن به خداست و او را به‌سوى خیر و سعادت سوق مى‌دهد.

هدف اصلی و مهم‌ترین فایده آن، انسان‌سازى و تربیت بشر است و همچنین خواندن سوره‌ها و آیات قرآن، آثار و فواید خاصى دارد که جاى شک و تردید نیست و به‌‌طور قطع اگر مسلمانان از سوره‌هاى قرآن در زندگى خود الهام بگیرند، همه پاداش‌ها و خواسته‌هاى مشروع دنیا و آخرت را از آن خود می‌کنند.

یکى از عوامل مؤثر در سرنوشت انسان، خواندن قرآن و دعا است و اگر ما به آثار خواندن قرآن توجه داشته باشیم و قرآن را مانند دوستى در زندگى انتخاب کنیم، آیاتش را بخوانیم و در معانى آسمانى‌اش تفکر کنیم، پس از مدتى زندگى‌مان سرشار از نور، روشنایى، طراوت و زیبایى می‌شود.

قرآن، کتاب الهى و وسیله نجاتى است که از طرف خداوند براى هدایت و تکامل انسان‌ها نازل شده است، تا آن خوانده شود و با عمل کردن به دستورات آن رستگار و سعادت‌مند شویم.

اگر بخواهیم از علوم و معارف بى‌کران قرآن بهره ببریم، شایسته است، به ترجمه و تفسیر آن توجه کنیم، تا در پرتو نور معارف الهى و عمل به آن‌ها اجر و ثواب دنیایى و آخرتى را نصیب خود گردانیم.

خواندن متن عربى قرآن، ثواب ویژه دارد و خواندن ترجمه قرآن، جاى آن را نمى‌گیرد و یکی از مواردی که همواره پیشوایان و امامان معصوم بر آن تاکید کرده‌اند این است که تلاوت قرآن کریم با معنی آن صورت گیرد و این عمل یکى از سنت‌هاى حسنه‌اى است که علما و اولیا و بزرگان دین در طول تاریخ اسلام به آن اهمیت زیادى داده‌اند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای حلقه وصل ما با قرآن کریم است.

حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی اضافه کرد: تلاوت یک آیه در ماه رمضان برابر با ختم یک دوره قرآن کریم در ماه‌های دیگر سال است و این نشان می‌دهد که تلاوت قرآن در این ماه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی بیان کرد: در بروجرد در ماه رمضان تلاوت جزء خوانی  قرآن در کلیه مساجد برگزار می‌شود و همچنین در پنج منطقه شهر بروجرد این جزء خوانی نیز صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار فارس از بروجرد، همان‌گونه که می‌دانیم دل‌ها با یاد خدا آرام می‌گیرد و اکنون در این روزها که پر از دغدغه‌های کاری است، تلاوت قرآن آن هم در ماه رمضان می‌تواند ما را به آرامش روحی و روانی برساند و همچنین باعث سعادت دنیا و آخرت شود.

==============

گزارش از: مرجان سلیمانی

==============

انتهای پیام/85003/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول