اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه مطرح کرد

انتقاد از کاهش استفاده از اسامی ائمه در سریال‌ها

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه ضمن ابراز تأسف از کاهش استفاده از اسامی ائمه در سریال‌ها گفت: اسامی ائمه اطهار(ع) محدود به زمان و مکان خاصی نیست و استفاده از آنها نشانه ارادت به آنهاست.

انتقاد از کاهش استفاده از اسامی ائمه در سریال‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی در سخنرانی که پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مدرسه آیت‌الله گلپایگانی قم برگزار شد اظهار کرد: رسول اکرم(ص) آخرین فرستاده خداوند است و کتاب قرآن معجزه وی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قرآن معجزه جاویدان پیامبر اکرم(ص) و کلام الهی است ولی کتاب‌های پیامبران دیگر معجزه آنها نیستند و تنها گزارش سخنان و شرح حالی از زندگی آنها محسوب می‌شود.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: قرآن به صورت تحریف نشده نازل شده و این در صورتی است که کتاب‌های دیگر پیامبران تحریف شده است. 

وی یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) شاهدی بر امت‌ها و پیامبران دیگر است و حتی خداوند نیز اسم وی را مورد خطاب قرار نداده و از مؤمنان نیز این مسئله را خواستار شده است.

رفیعی با اشاره به نحوه رسالت نبی مکرم اسلام(ص) گفت: رسول خدا(ص) برای هدف جهانی به پیامبری مبعوث شد بنابراین رسالتش از ظرفیت جهانی شدن برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: در قرآن ذکر شده که پیامبر اکرم(ص) از بین شما بوده و در زمینه هدایت و راهنمایی شما حریص و مهربان است و حتی این رفتار وی سبب مسلمان شدن عده‌ای از دشمنان شد.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با تأکید بر تقویت ظرفیت تحمل در خود گفت: این ناشی از آستانه تحمل است که در زمانی که فردی در زمینه سیاسی اشتباه کرد، کنار گذاشته می‌شود.

وی ابراز تأسف کرد که با تغییر دولت‌هایی که پس از انقلاب سر کار آمدند تمام مدیران و نیروهای فعال در ادارات و نهادهای مختلف و حتی آبدارچی‌های آنها جایگزین شدند.

رفیعی ضمن انتقاد از سریال‌های صدا و سیما گفت: اسامی ائمه در سریال‌ها به ندرت استفاده می‌شود و در این زمینه شبهه‌ای مطرح شده که نباید ایرانی‌ها از اسامی عربی استفاده کنند.

وی تأکید کرد: باید در نظر داشت اسامی ائمه محدود به زمان و مکان خاصی نیست و مسلمانان به واسطه علاقه به اسلام می‌توانند از اسامی ائمه اطهار(ع) استفاده کنند.

انتهای پیام/78003/ک30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول