اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلیل‌آباد خبر داد

اختصاص 2 میلیارد ریال تسهیلات برای توانمندسازی دو روستای خلیل‌آباد

فرماندار خلیل‌آباد گفت: به منظور توانمندسازی و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی، امسال مبلغ 2 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به دو روستای شهرستان خلیل‌آباد اختصاص یافت.

اختصاص 2 میلیارد ریال تسهیلات برای توانمندسازی دو روستای خلیل‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، علی‌اصغر مرادزاده ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان خلیل‌آباد اظهار کرد: به منظور توانمندسازی و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی، امسال مبلغ 2 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به دو روستای شهرستان خلیل‌آباد اختصاص یافت.

وی افزود: این اعتبار توسط صندوق مهر امام رضا (ع) با ساماندهی افراد و بررسی در کارگروه اشتغال شهرستان و معرفی به بانک‌های عامل صورت می‌گیرد.

مرادزاده با بیان اینکه اشتغال پایدار از اولویت‌های دولت در روستا به منظور جلوگیری از مهاجرت است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته در روستاهای سعدالدین، مهدی‌آباد، ابراهیم‌آباد، نقاب و روستاهای جابوز و دهنو طرح اشتغال پایدار اجرا شده است.

وی تصریح کرد: امسال این طرح در روستاهای تکمار و کلاته شادی از توابع این شهرستان اجرا می‌شود.

فرماندار خلیل‌آباد با تاکید بر ایجاد فرصت‌های شغلی که به طور مرتب باید ثبت سامانه رصد اشتغال شود، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها باید براساس تعهد ایجاد شده تلاش کنند و از هیچ دستگاهی کوتاهی در این زمینه پذیرفته نمی‌شود.

وی همچنین از کمیته امداد امام خمینی (ره) خواست هرچه سریعتر وضعیت اعتبارات اشتغال روستایی خود را از استان پیگیری و به جلسه ارائه دهد.

فرماندار خلیل‌آباد، بهبود وضعیت روستاها، ارتقا سطح درآمد و کیفیت زندگی روستاییان و کشاورزان، کاهش نابرابری‌ها در جوامع روستایی، توسعه و گسترش کشاورزی صنعتی، صنایع دستی و صنایع روستایی، گردشگری، سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال پایدار در روستاها را از جمله اهداف طرح ایجاد اشتغال در روستاها نام برد.

در ادامه حسین نوری، سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلیل‌آباد با اعلام گزارش اشتغال شهرستان گفت: سهمیه اشتغال شهرستان در امسال2 هزار و 297 نفر است که تاکنون در شهرستان کمتر از هشت درصد توسط دستگاه‌های اجرایی ثبت سامانه رصد شده است.

نوری اختصاص نیافتن 100 درصدی اعتبارات مشاغل خانگی در سال 91 را مورد اشاره قرار داد و افزود: از مجموع اعتبارات بیش از 29 میلیون ریال در سال گذشته در بحث مشاغل خانگی فقط 37 درصد این اعتبار به شهرستان اختصاص یافت. 

دبیر کارگروه اشتغال شهرستان خلیل آباد فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی را در این راستا مثبت ارزیابی کرد و گفت: کارگروه استان پیگیری می‌کند تا بانک‌هایی که در سال گذشته به تعهد خود عمل نکرده‌اند، امسال مصوبات را اجرایی و عملیاتی کنند.

انتهای پیام/70021/ک30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول