اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویراحمد:

شوراها از سیاسی‌کاری در اداره امور روستاها پرهیز کنند / شورا نهادی غیرسیاسی است

فرماندار بویراحمد با بیان این‌که شورا نهادی غیر سیاسی است، گفت: شوراها از سیاسی‌کاری در اداره امور روستاها پرهیز کنند.

شوراها از سیاسی‌کاری در اداره امور روستاها پرهیز کنند / شورا نهادی غیرسیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد الفونه ظهر امروز در مراسم تحلیف شوراهای بخش مرکزی شهرستان بویراحمد ضمن تبریک به کلیه اعضای شوراهای منتخب شهرستان گفت: مراسم تحلیف مراسمی مهم است و عضویت در شورا از وظایف و برنامه‌های مهمی بوده که باید چنین مراسمی برگزار شود.

وی در ادامه با تاکید به کلیه اعضای منتخب شوراهای بخش مرکزی عنوان کرد: شوراها اولین کاری که باید به عنوان اعضای منتخب انجام دهند خدمت بی‌منت به مردم آن منطقه و روستا است که هر شخص باید به وظایف محوله خود آگاه و واقف باشد.

فرماندار بویراحمد ادامه داد: اعضای منتخب شوراها نباید از خدمت به مردم خسته شوند و این خدمت را نعمتی بدانند که خداوند متعال به بندگان خود اعطا کرده از این‌رو باید نسبت به خلق خدا و خدمت به آن‌ها خالص و بی‌منت باشند تا هم رضای خداوند و هم رضایت مردم را در دنیا و آخرت داشته باشند.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان بویراحمد با تاکید به شوراهای منتخب روستاهای بخش مرکزی در رعایت قانون و انجام صحیح کارها و برنامه‌های اجرایی امور روستایی عنوان کرد: مردم قدرشناس کهگیلویه و بویراحمد قدر زحمات مسئولان را می‌دانند.

الفونه گفت: با توجه به این‌که در سطح روستاها خرابی‌ها و عقب‌ماندگی‌های زیادی وجود دارد از این رو شوراها باید نسبت به این امر توجه داشته باشند و از ابتدای کار یاس و ناامیدی که در بین روستاییان وجود دارد را از بین ببرند.

فرماندار بویراحمد انسجام و هماهنگی را دو عنصر مهم در پیشرفت و توسعه روستاها عنوان کرد و گفت: هر شخصی با گرایش‌های خاصی وجود دارد از این‌رو با وجود گرایش‌ها و سلیقه‌های مختلف سیاسی و طبقه اجتماعی متفاوت و ... در امور شوراها با هم‌سوی بودن اعضا می‌توان تعامل و همکاری خوبی برای پیشرفت در هر روستایی داشت.

وی تصریح کرد: شوراها باید با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی وارد عرصه عمل شوند و به صورت جدی به این امر توجه داشته باشند.

الفونه مشارکت مردم در پیشرفت برنامه کاری شوراها را مهم برشمرد و گفت: با هماهنگی شوراها و مشارکت مردم می‌توان طرح هادی را در روستاهای فاقد طرح شهرستان به مرحله اجرا گذاشت چراکه در گذشته میزان مشارکت خوب مردم و هماهنگی شوراها در اجرای هرچه بهتر طرح هادی روستاها موثر بود.

مسئول ارشد اجرایی در بویراحمد تاکید کرد: شوراها از سیاسی‌کاری در برنامه‌های شورا و امور روستاها خودداری کنند تا شاهد پیشرفت روز‌افزون در سطح روستاهای استان باشیم.

این مسئول شورا را نهادی غیرسیاسی عنوان کرد و گفت: شورای روستاها به منظور توسعه و پیشرفت در امور عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تشکیل شده با این وجود اگر شخصی در گذشته گرایش سیاسی خاصی داشته با ورود به مجموعه شورا باید چنین تفکرات سیاسی کنار گذاشته شود تا بتوان به راحتی به امور روستایی رسیدگی کرد.

انتهای پیام/82011/م40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول