اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کار و دانش همدان خبر داد

افزایش 38 درصدی ثبت ‌نام دانش‌آموزان همدان در هنرستان‌ها

رئیس اداره فنی‌ و حرفه‌ای و کار و دانش دانش‌آموزی استان همدان گفت: 38 درصد از دانش‌آموزان استان همدان در رشته‌های فنی‌ و حرفه‌ای و کار و دانش ثبت ‌نام کردند.

افزایش 38 درصدی ثبت ‌نام دانش‌آموزان همدان در هنرستان‌ها

احمد آقامحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه سناد سامانه الکترونیکی برای ثبت اطلاعات دانش‌آموزان هنرستانی است، اظهار کرد: با توجه به آمار سامانه سناد، ثبت‌ نام دانش‌آموزان در رشته‌های فنی‌ و حرفه‌ای و کار و دانش در مقایسه با سال قبل، بیشتر شده است.

وی بیان داشت: سال گذشته تا این مدت 30 درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌ها ثبت نام کرده بودند اما امسال افزایش 38 درصدی را در ثبت‌ نام این دو مقطع شاهد بودیم.

رئیس اداره فنی ‌و حرفه‌ای و کار و دانش دانش‌آموزی استان همدان با اشاره به ثبت‌نام هنرستان‌ها عنوان کرد: مهلت ثبت‌ نام در سامانه سناد تا 15 تیر ماه بود، اما دانش‌آموزانی که به دلایلی موفق به ثبت ‌نام خود تا این تاریخ نشده‌اند، می‌توانند با مراجعه به هنرستان‌ها در روزهای دوشنبه و چهارشنبه نسبت به ثبت ‌نام خود اقدام کند.

وی با اشاره به 42 رشته فنی ‌و حرفه‌ای در استان همدان تصریح کرد: هم اکنون در استان همدان از این 42 رشته فنی ‌و حرفه‌ای، 37 رشته در هنرستان‌ها فعال است.

آقامحمدی یادآور شد: سال گذشته در مقطع فنی ‌و حرفه‌ای رشته پویانمایی ایجاد شد و در رشته کار و دانش نیز به دنبال ایجاد رشته‌ای به نام رشته پیراپزشکی با گرایش مددکاری سالمندان با همکاری سازمان بهزیستی هستیم.

وی بیان داشت: هر سال برای تنوع رشته‌ای و بنا به تقاضای مناطق، دو یا سه رشته به مجموع رشته‌های این دو مقطع اضافه می‌شود.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کار و دانش دانش‌آموزی همدان خاطرنشان کرد: امسال رویکرد توسعه افزایش رشته‌های زمینی، صنعت است که اولویت اول ما تکمیل ظرفیت این رشته‌ها بنا به شرایط استان همدان است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان در چند سال اخیر رو به صنعتی شدن می‌رود، ادامه داد: رشته‌های فنی ‌و حرفه‌ای و کار و دانش ما در سه زمینه صنعت، خدمات و کشاورزی تعریف شده که زمینه صنعت به کاربرد رشته‌های صنعتی برمی‌گردد.

آقامحمدی همچنین به 243 رشته کار و دانش اشاره و تأکید کرد: از این تعداد 70 رشته در سطح استان فعال است که برای سال آینده 23 رشته هم افزایش می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه در ایجاد رشته‌های جدید کار و دانش در استان همدان باید آمایش منطقه‌ای را در نظر بگیریم، افزود: در هر استانی برای ایجاد رشته‌های کار و دانش باید چگونگی شرایط و وضعیت استان را در نظر بگیریم.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کار و دانش دانش‌آموزی همدان با بیان اینکه در رشته‌های فنی مطالب به صورت گسترده و محدود در اختیار دانش‌آموز قرار می‌گیرد، گفت: در رشته کار و دانش هنرجو به صورت تخصصی و عمقی با رشته آشنا می‌شود.

 وی اذعان کرد: در حال حاضر استقبال از رشته‌های فنی‌ و حرفه‌ای زیاد است هر چند این ذهنیت به اشتباه در مورد فنی ‌و حرفه‌ای جا افتاده که رشته‌ها را تخصصی دنبال می‌کند.

انتهای پیام/89007/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول