اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان خبر داد

معافیت مراکز فرهنگی از پرداخت عوارض به شهرداری/ایجاد شبکه رشد در هنرستان هنرهای زیبا

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان گفت: ایجاد شبکه رشد و توسعه فناوری فرهنگ و هنر در هنرستان هنرهای زیبا و معافیت مراکز فرهنگی از پرداخت عوارض به شهرداری از اقدامات جدید اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان است.

معافیت مراکز فرهنگی از پرداخت عوارض به شهرداری/ایجاد شبکه رشد در هنرستان هنرهای زیبا

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تا پیش از این در اسفندماه برگزار می‎شد که به علت نامناسب بودن زمان برگزاری، امسال 4 تا 9 شهریور برای برگزاری این نمایشگاه تعیین شده است که هم اکنون به دنبال تأمین اعتبار برای این نمایشگاه هستیم.

وی با بیان اینکه 400 میلیون تومان اعتبار برای برگزاری نمایشگاه کتاب لازم است، افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب منوط به تأمین اعتبار است که اگر تأمین نشود، نمایشگاه کتاب برگزار نمی‎شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان گفت: کتاب از مهم‌ترین مقولات فرهنگی است که اگر قرار باشد نمایشگاه ضعیفی برگزار شود، بهتر است که اصلا برگزار نشود.

وی ادامه داد: امید داریم با همکاری سایر نهادها و ارگان‎ها این نمایشگاه برگزار شده و فاصله‎ای بین آن ایجاد نشود.

شبکه رشد و توسعه فناوری فرهنگ و هنر در هنرستان هنرهای زیبا افتتاح می‎شود

قطبی گفت: مجموعه خوبی به نام هنرستان هنرهای زیبا در اصفهان وجود دارد که از دیرباز مرجع علمی هنری استان بوده است که اساتید بزرگی در این هنرستان یا پرورش یافته یا مدرس بوده‎اند.

وی تصریح کرد: از زمانی که آموزش و پرورش بر هنرستان هنرهای زیبا حاکمیت پیدا کرده و این هنرستان تابع این نهاد شده است، جایگاه این هنرستان متزلزل شده است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان اضافه کرد: برای اینکه هنرجویانی که در این دبیرستان هستند از جایگاه و منظومه هنری خود جدا نشوند، یک امتداد برای آن در نظر گرفته‎ایم.

وی افزود: در امتداد هنرستان هنرهای زیبای اصفهان، شبکه‌ای با عنوان شبکه رشد و توسعه فناوری فرهنگ و هنر طراحی شده است که در تعامل با شهرک علمی تحقیقاتی و اداره کار و رفاه اجتماعی فعالیت خواهد کرد.

قطبی گفت: کارکرد این شبکه به این شکل است که فارغ‌التحصیلان در قالب هسته‎های اولیه رشد ساماندهی می‎شوند و دورهای تمهیدی، کارگاه‎های تخصصی و مشاوره و نیازهایی که آنها را به عنوان یک شرکت تعاونی دانش بنیان و یا مهارت بنیان تبدیل کند را طی می‎کنند.

وی با بیان اینکه این شبکه با هدف تجاری سازی هنر طراحی شده است، تصریح کرد: تولید ثروت مبتنی بر دانش فرهنگی از اهداف این شبکه است که در سراسر دنیا تجربه شده و کارآفرینی فرهنگی و هنری را ساماندهی می‎کند و تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‎رسد.

اماکن فرهنگی دارای مجوز از پرداخت عوارض به شهرداری معاف شدند

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان اضافه کرد: اماکن فرهنگی که از ارشاد مجوز می‎گیرند، برای ساخت ساز، عوارض سالیانه و تغییر کاربری از مسکونی به تجاری باید مبلغی را به شهرداری بدهند که با در جلسه شورای فرهنگی با اعضای شورای شهر هماهنگ شده است که این مراکز برای از پرداخت این مبالغ معاف شوند.

وی افزود: ناشران، کتابفروشی‌ها، آموزشگاه‎های تجسمی، آموزش‎های سینمایی و نمایشی، هنرکده، شرکت‎های تولید فیلم، فروشگاه‎های عرضه محصولات فرهنگی، گیم نت، استودیو صدابردارِ لیتوگرافی، چاپ و دیجیتال، کانون‎های تبلیغاتی، دفاتر نشریات، دهکده مطبوعات و صحافی و غیره جز این مراکز هستند.

اکسپوی دائمی برای فروش آثار هنری درجه یک در تالار فرشچیان تشکیل می‎شود

قطبی در مورد اقدامات در دست کار برای فروش اقلام فرهنگی هنرمندان گفت: میدان امام اصفهان ابتدا برای فروش آثار هنری ساخته شد، اما به فروشگاه گز و فروشگاه آثار چینی و بی‌هویت  تبدیل شد.

وی تصریح کرد:  یک اکسپو یا بازارچه فروش دائمی برای فروش آثار هنری آثار درجه یک در نظر گرفته شده است که در محل تالار فرشچیان با تهیه شناسنامه اصالت و درجه هنری برای آثار هنری ایجاد می‎شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان، اضافه کرد: همچنین متریال و شیوه کار سال ساخت اثر و اطلاعات کامل مربوط به اثر در این شناسنامه گنجانده می‎شود.

اختصاص بخشی از میدان امام علی(ره) به موزه سبک زندگی ایرانی اسلامی اصفهان

وی افزود: همچنین در میدان امام علی(ع) اصفهان موزه و نمایشگاه دائمی سبک زندگی ایرانی و اسلامی اصفهان ساخته می‎شود که البته هم اکنون در قالب طرح است.

قطبی گفت: مستندسازی و تجربه‌نگاری شخصیت‎ها و مفاخر هنری، رسانه‎ها و مطبوعات و چهره‎های قرآنی از دیگر اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد است که در حال انجام بوده و تاکنون این طرح برای 10 چهره برجسته اصفهان انجام گرفته است.

انتهای پیام/63019/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول