اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آمل خبر داد

تشکیل شورای راهبردی هنرستان‌ها در آمل

مدیر آموزش و پرورش آمل گفت: با توجه به عدم آگاهی خانواده‌ها از جایگاه رشته‌های فنی و حرفه‌ای، تشکیل شورای راهبردی هنرستان‌ها ضروری است.

تشکیل شورای راهبردی هنرستان‌ها در آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حمید محمدنسب صبح امروز در جمع مدیران هنرستان‌های شهرستان آمل با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات بزرگ هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش عدم شناخت خانواده‌ها از هنرستان‌ها است، تصریح کرد: خانواده‌ها از رشته‌های مورد تدریس در این مراکز و جایگاه این رشته‌ها در بازار آگاهی ندارند.

وی با بیان اینکه تشکیل شورای راهبردی هنرستان‌ها ضروری است، افزود: این شوراها با حضور نماینده شورای اسلامی شهر و روستا، مدیران مدارس و صنعتگران برتر با هدف شناساندن مزیت‌های رشته‌های هنرستان‌ها به خانواده‌ها باید صورت گیرد.

محمدنسب با اشاره به اینکه اهمیت رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش در جامعه امروز بیشتر از رشته‌های دیگر است، تصریح کرد: رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای زمینه افزایش فرصت‌های شغلی پایدار را فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم بازار اقتصاد ایران با کشورهای جهان رقابت کند نیاز به تقویت رشته‌های فنی و حرفه‌ای داریم.

مدیر آموزش و پرورش آمل با اعلام اینکه باید روش اندیشه‌ساز بودن و اندیشیدن را به هنرجویان و دانش‌آموزان آموزش دهیم، اذعان کرد: سند تحویل بنیادین به جایگاه مدارس پیشرو و کارآمد تاکید دارد.

محمدنسب با بیان اینکه در هنرستان‌ها باید انگیزه هنرجویان تقویت شود، گفت: در هنرستان‌ها شناسایی هوش چندگانه و شناسایی مهارت‌های فردی هنرجویان انگیزه آنها را افزایش می‌دهد.

این مسئول جایگاه آموزش و پرورش شهرستان آمل را در استان و کشور برتر ارزیابی کرد و یادآور شد: توان علمی بالای معلمان این منطقه سبب نبوغ کشوری و جهانی دانش‌آموزان آملی در المپیادهای علمی، کنکور و مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی شده است.

انتهای‌پیام/ 86011/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول