اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

تحصیل در هنرستان‌ها 3 ساله می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در ساختار جدید تحصیلی تمام دوران تحصیلی دانش‌آموزان 12 ساله شده و دوره پیش‌دانشگاهی حذف و هنرستان‌ها نیز سه ساله می‌شود.

تحصیل در هنرستان‌ها 3 ساله می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدعلی امیری بعدازظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد در گزارشی عملکرد تیرماه این دستگاه تعلیم و تربیت را ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه سیستم تعلیم و تربیت فعالیتی تمام وقت دارند، اظهار داشت: فعالیت‌های دانش‌آموزان در ایام تعطیلات تابستان مکمل کار در دوران تحصیل است.

این مسئول افزود: فعال ‌شدن بیش از 500 پایگاه اوقات فراغت از برنامه‌های تابستان آموزش و پرورش در سطح مدارس، اردوگاه و مراکز پژوهشی استان است.

امیری استقبال دانش‌آموزان از پایگاه‌های اوقات فراغت را مطلوب دانست و ادامه داد: سال گذشته حدود 200 هزار دانش‌آموز در این پایگاه‌ها ثبت نام کردند که بیش از 40 درصد کل دانش‌آموزان استان در برنامه‌های اوقات فراغت تابستانی مشارکت داشتند.

وی برنامه‌محوری اوقات فراغت دانش‌آموزان را مشارکت در اجرای برنامه‌های طرح هجرت سه دانست و گفت: برنامه‌های طرح هجرت سه با همکاری بسیج دانش‌آموزی، بسیج سازندگی و دستگاه‌های اجرایی قابل اجرا است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران به موفقیت دانش‌آموزان در پانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی اشاره کرد و یادآور شد: 2 هزار و 130 طرح به جشنواره جوان خوارزمی رسید که از این تعداد 137 طرح در 16 گروه علمی به مرحله استانی راه یافت.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی در 10 و 11 تیر ماه سال جاری دانش‌آموزان از طرح‌های خود دفاع کردند و گزینش برترین‌ها صورت گرفت که در نهایت 34 طرح از گروه‌های علمی مختلف به مرحله کشوری راه یافت.

امیری از برپایی نخستین اجلاسیه مدارس استعدادهای درخشان در مازندران خبر داد و گفت: 180 مدرسه از انواع مدارس خاص در این اجلاسیه یک روزه حضور یافتند که صبح جنبه همایش و بعدازظهر به صورت کارگاهی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح کارگاه تولید پوشاک در هنرستان‌هایی که رشته خیاطی و طراحی دوخت تدریس می‌شود را در تیرماه سال جاری داشتیم که دانش‌آموزان این رشته تحصیلی در ایام تابستان مشغول دوخت و‌دوز روپوش مدارس دوستان خود هستند.

امیری اضافه کرد: بهره‌برداری از استخر سرپوشیده و تنیس روی میز اردوگاه میرزا کوچک‌خان رامسر از فعالیت‌های ما در تیرماه سال جاری بود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در تابستان امسال برنامه تغییر تابلوی مدارس یکی از کارهای ویژه‌ای است که با تغییر ساختار آموزشی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: در نظام جدید تحصیلی دانش‌آموزان در پایان دوره اول متوسطه هدایت تحصیلی دارند و در دوره دوم متوسطه رشته تحصیلی آنان مشخص می‌شود.

وی افزود: در ساختار جدید تحصیلی تمام دوران تحصیلی دانش‌آموزان 12 ساله شده و دوره پیش‌دانشگاهی حذف و هنرستان‌ها سه ساله می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزان برای توسعه هنرستان‌ها پیش‌بینی لازم داشته باشند، گفت: هدایت تحصیلی ما را به این سمت می‌برد تا 70 درصد دانش‌آموزان به مهارت‌آموزی روی آورند.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان رشته نظری از بهترین دانشگاه‌های کشور باید بهره‌مند شوند، اظهار داشت: آموزش و پرورش مازندران راهبردی را تنظیم کرد تا با توسعه مدارس خاص دانش‌آموزان رشته‌ی نظری در آن مدارس تحصیل کنند.

امیری کسب رتبه برتر دانش‌آموزان مازندرانی در برنامه‌های فرهنگی و پرورشی را افتخار دانست و ادامه داد: آموزش و پرورش مازندران موفق شد در دو سال متوالی رتبه برتر را در زیر پوشش بردن دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در سطح کشور کسب کند.

وی افزود: 99.8 درصد دانش‌آموزان لازم‌التعلیم استان زیر پوشش تحصیلی آموزش و پرورش مازندران قرار گرفتند.

امیری کسب رتبه برتر در شورای امر به معروف و نهی ازمنکر استان، کسب رتبه اول تا سوم در یازدهمین دوره مسابقات قرآنی و کسب مدال‌های رنگارنگ در مسابقات ورزشی را از افتخارات فرهنگیان و دانش‌آموزان مازندرانی دانست.

انتهای پیام/86006/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول