اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی:

مهم‌ترین نقش رسانه‌ها روشنگری است

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی مهم‌ترین نقش رسانه‌ها را روشنگری دانست و گفت: باید این مهم همواره به عنوان نمایندگان افکار عمومی مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد.

مهم‌ترین نقش رسانه‌ها روشنگری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سیف‌الله مطلبی ظهر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های بزرگداشت روز خبرنگار در محل دفتر معاونت سیاسی امنیتی استانداری بیان داشت، اصحاب رسانه از جنس مردم و از سویی از جنس مسئولان هستند از این رو همواره دغدغه رفع مشکلات دارند.

وی از اصحاب رسانه به عنوان افرادی صادق و دلسوز یاد کرد و افزود: روز خبرنگار فرصت خوبی برای فعالان این عرصه بوده که مشکلات خود را برای رفع به مسئولان امر منعکس کنند.

مطلبی نقش مطبوعات در آگاهی بخشی جامعه بی بدیل خواند و گفت: به همین خاطر لازم است تا رسانه‌ها از این ظرفیت برای مهندسی فرهنگ دینی مردم تلاش کنند و در مسیر ترویج الگوی سبک زندگی که مورد تاکید بزرگان بوده گام نهند.

وی با برشمردن ویژگی‌های عرصه مطبوعات در خراسان شمالی وحدت و همدلی را از جمله این ویژگی‌ها خواند و افزود: خبرنگاران استان در سفر رهبری و انتخابات به شایستگی در این زمینه ایفای نقش کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی در عین حال بر پردازش عمیق‌تر رسانه‌ها به موضوعات مختلف استان تاکید کرد.

وی اظهار کرد: باید تحلیل‌ها و گزارش‌های عمیقی در زمینه گزارش‌های مختلف تهیه و در رسانه‌ها انعکاس یابد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری خراسان شمالی هم با اشاره به نقش رسانه‌ها در شکل گیری حماسه 24 خرداد گفت: رسانه‌ها دلسوزانه و با عشق و علاقه در این زمینه رسالت خود را انجام دادند.

ابوالحسن وحیدی نقش رسانه‌ها را در خلق حماسه سیاسی مهم برشمرد و افزود: همواره قدردان زحمات فعالان این عرصه به خاطر انعکاس اخبار و آگاهی بخشی به جامعه هستیم.

مدیرکل اجتماعی استانداری خراسان شمالی هم شأن خبرنگاران را بر اساس تکالیفی که بر عهده دارند، از موقعیت و جایگاه بالایی دانست.

حسین برومند اظهار کرد: شاید کم‌ترین نگاه برای رسانه‌ها خبر رسانی باشد لیکن رسالت و تکالیف خبرنگاران در قبال جامعه بر اساس آموزه‌های دینی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که نباید از آن غفلت کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم از رسانه به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار توسعه یاد کرد و گفت: ارتقای جایگاه خبرنگاران و رفع مشکلات آنان توجه هر چه بیشتر مسئولان را می‌طلبد.

حسین ثابت‌قدم‌وحید با برشمردن ویژگی‌های رسانه‌ها در نظام اسلامی اظهار کرد: خوشبختانه با درایت فعالان رسانه‌ها مسائلی که می‌توانست به حاشیه برود با تدبیر آنان جلوگیری شد.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم خبرنگاران را چشمان بیدار مردم یاد کرد و گفت: فعالان این عرصه تلاش شبانه روزی را در طول سال داشته و با وجود مشکلات متعدد از جمله هزینه‌های سنگین لیکن همواره نقش آفرین بوده‌اند.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی با اشاره به فعال شدن ستاد برگزاری گرامیداشت روز خبرنگار در خراسان شمالی اظهار کرد: به همین منظور در ابتدا 6 دستگاه را برای مشارکت در برنامه‌های این روز دعوت شده که انتظار می‌رود تا در این زمینه مشارکت کنند.

به گفته وی، رسانه‌ها با انعکاس اخبار و گزارش‌ها در طول سال به دنبال تقویت نظام و همچنین توسعه استان هستند از این رو 17 مرداد فرصتی برای نکوداشت زحمات فعالان این عرصه است.

انتهای پیام/63002/‌ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول