اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بحران مالی گریبانگیر تیم‌های فوتبال آبیک

با توجه به هزینه‌های سخت و سرسام‌آور تیم‌داری، تیم‌های فوتبال شهرستان آبیک در فقر و بحران مالی به سر می‌برند و با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

بحران مالی گریبانگیر تیم‌های فوتبال آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، با توجه به اینکه فوتبال شهرستان آبیک از جایگاه قابل قبولی در استان قزوین برخوردار است و تیم‌های مطرحی همچون آستو و شاهین در استان حرفی برای گفتن دارند ولی به دلیل نداشتن اسپانسر با مشکل مالی مواجه هستند.

رحیم مافی که دو سال است مربیگری تیم مطرح شاهین آبیک را بر عهده دارد به خبرنگار فارس در این شهرستان می‌گوید: تیم شاهین از بی‌پولی رنج می‌برد و در شرایط بد مالی قرار دارد.

وی می‌افزاید: سال گذشته فردی 100 میلیون ریال برای تیم شاهین هزینه کرد ولی هزینه‌اش را از مدیر عامل تیم درخواست کرده که باید از جیب خودش بپردازد.

این مربی ادامه می‌دهد: برخی اسپانسرهای شرکتی و کارخانه‌ای قول مساعدت به تیم‌ها را می‌دهند ولی چون درآمدزا نیست و حرف مالیات و دردسر به میان می‌آید پا پس کشیده و استقبال نمی‌کنند.

شرکت‌ها از انعقاد قرارداد شانه خالی می‌کنند

به گفته منابع موثق، شاید در مرحله نخست شرکت‌ها موافقت کنند ولی زمانی که به مرحله قرار داد می‌رسد زیر بار نمی‌روند و به بهانه‌های واهی، جلسات را کنسل کرده و در واقع شانه خالی می‌کنند.

مافی خاطرنشان می‌کند: تیم شاهین سال گذشته در لیگ دسته نخست استان قزوین نایب قهرمان شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه استان قزوین جزو تیم‌های آسیا ویژن است می‌تواند دو سهمیه در لیگ کشور داشته باشد به همین دلیل کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال کشور قول داده که تیم نایب قهرمان در لیگ دسته سه کشور شرکت کند که تاکنون این امر تحقق نیافته است.

لازم به ذکر است موضوع شرکت تیم شاهین در لیگ دسته سه کشوری به طور مکتوب به فدراسیون فوتبال کشور ارسال شده ولی فعلا پاسخی دریافت نشده است.

مافی در خصوص مساعدت‌های مالی مسئولان شهری هم گفت: اعضای شورای اسلامی شهر قول مساعدت داده‌اند؛ این در حالی است که شهرداری عنوان کرده که اگر تیم لیگ سه داشته باشید حمایت خواهد کرد به شرطی که به نام شهرداری باشد که موافقت شد ولی ما تیم لیگ سه نداریم.

وی افزود: اگر اسپانسر و هزینه‌های خوبی داشته باشیم این توان را داریم که به لیگ دو کشوری صعود کنیم چراکه این استعداد و ظرفیت در شهرستان آبیک وجود دارد.

مسئولان شهری به سرانه ورزشی بها دهند

محسن بادامیان مسئول کمیته برگزاری مسابقات فوتبال شهرستان آبیک با تأکید بر حمایت مسئولان شهری آبیک از تیم‌های فوتبال اظهار می‌کند: با توجه به اینکه برخی از تیم‌های فوتبال شهرستان آبیک، مربیان شاخص کشور نیز حضور دارند ولی به دلیل نداشتن امکانات و اعتبار هیئت فوتبال روند مطلوبی را پیش رو ندارد.

وی می‌افزاید: مسئولان شهری باید به فرهنگ ورزش و سرانه ورزشی بهای بیشتری دهند چراکه در یک زمین غیر استاندارد فوتبال بازی می‌کنند.

این مسئول ادامه می‌دهد: اگر یک باشگاه وجود داشته باشد که توان مالی دارد درصدی از درآمد به ورزش فوتبال اختصاص یابد رقابت ایجاد شده و می‌توان تیم‌ها را ارتقا بخشید.

بادامیان خاطرنشان می‌کند: به تازگی شهرداری و شورای شهر از باشگاه کاسپین قزوین حمایت مالی کرده است و زمانی که علت این موضوع را جویا می‌شویم اذعان می‌کنند که زیر نظر امور شهرداری‌های استان قزوین است و استانداری قزوین تکلیف کرده‌ که باید عمل می‌کردیم.

فضل‌الله ‌اکبری‌ زیارانی نایب ‌رئیس شورای اسلامی شهر آبیک در گفت و گویی به خبرنگار فارس در آبیک گفته بود که شهرداری آبیک در قالب سهام به باشگاه کاسپین قزوین کمک کرده و سهامدار شده است.

وی افزوده بود که شورای شهر هر ساله اعتباری را برای کمک به هیئت فوتبال اختصاص می‌دهد.

بادامیان معتقد است که اگر معاونت فرهنگی در شهرداری تعریف شود، سرانه ورزشی تعیین تکلیف می‌شود و جایگاه فوتبال در آبیک مشخص می‌شود.

وی می‌گوید: از شوراهای جدید شهر آبیک درخواست می‌کنیم که نماینده مردم به معنای واقعی باشند یعنی با تشکیل کمیته‌های مختلف، مشکلات را شناسایی کرده و نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

این مسئول اضافه می‌کند که امیدواریم فرهنگ با سیاست عجین نشود و مسئولان تفاوت بین این دو را از هم تشخیص دهند.

تیم‌داری مدیران تیم‌های فوتبال با خون دل

منصور فرهنگیان رئیس هیئت فوتبال شهرستان آبیک نیز می‌گوید: تیم‌داری کار بسیار سختی است و با توجه به اینکه مدیران عامل و سرپرستان تیم‌ها ورزشی هم نیستند ولی به دلیل علاقه و با خون دل خوردن، به تیم‌داری مشغول هستند.

وی ادامه می‌دهد: عدم حمایت مسئولان ارشد شهرستان آبیک به ویژه مسئولان شهری سبب شده برخی تیم‌های فوتسال و فوتبال زیر چتر حمایتی شهرستان‌های دیگر استان قزوین قرار گیرند.

این مسئول بیان می‌کند: به عنوان نمونه، بیشتر بازیکنان، کادر و مدیرعامل تیم فوتسال شهید فرجی که امتیاز آن مربوط به شهرستان آبیک است، از همین شهرستان هستند ولی در شهرستان البرز بازی می‌کنند و زیر نظر و حمایت این شهرستان قرار دارند.

این مسئول ادامه داد: تیم فوتسال شهید فرجی جزو تیم‌های صدرنشین است و در لیگ دسته دوم کشور قرار دارد.

رئیس هیئت فوتبال شهرستان آبیک بر توجه بیشتر و حمایت مالی مسئولان این شهرستان برای پیشبرد اهداف هیئت فوتبال تأکید کرد.

تیم‌داری مستلزم حمایت بخش خصوصی است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک نیز به خبرنگار فارس در آبیک اظهار می‌کند: تیم‌داری در فوتبال مستلزم همکاری بخش خصوصی و جذب اسپانسر است.

مهدی صالحی می‌افزاید: توسعه و ترویج ورزش همگانی و پایه بر عهده دولت است ولی ورزش قهرمانی نیازمند حمایت بخش خصوصی و اسپانسرهای مالی است که تیم‌های فوتبال باید به این مهم توجه کنند تا بتوانند امور و اهداف خود را به پیش ببرند.

وی ادامه می‌دهد: اعتبار سرانه ورزشی برای کمک به هیئت‌های ورزشی است ولی به باشگاه‌داری، تیم‌داری و ورزش‌های حرفه‌ای اعتباری اختصاص نمی‌یابد.

مطلوب است مسئولان تیم‌های فوتبال آبیک با جدیت بیشتر حمایت‌های بخش خصوصی و اسپانسرهای مالی را برای تیم‌های خود جذب کنند گرچه نمی‌توان از حمایت برخی از مسئولان به ویژه مسئولان شهری از تیم‌های فوتبال غفلت کرد.

انتهای پیام/77006/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول