اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده سابق جیرفت و عنبرآباد در مجلس:

استقلال جنوب کرمان جزو اولویت‌های دولت تدبیر و امید است

نماینده سابق مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: جزو نخستین قول‌های مسئولان فعلی دولت تدبیر و امید توجه به جنوب کرمان بود که عنوان شد، بعد از مراسم تحلیف از اولویت‌های ما این است که استقلال جنوب کرمان را کلید بزنیم.

استقلال جنوب کرمان جزو اولویت‌های دولت تدبیر و امید است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، علی اسلامی‌پناه ظهر امروز در آیین افتتاح فروشگاه رفاه در این شهرستان اظهار داشت: در دنیا دو نگرش نسبت به روابط اقتصادی وجود دارد در بخشی از کشورهای دنیا دولت به عنوان شخصی است که باید عهده‌دار همه امور اقتصادی مردم باشد و مردم باید تولید کنند، اما دولت اقتصاد را هدایت می‌کند که این بیشتر کشورهای کمونیستی و سوسیالیستی هستند.

وی افزود: در دهه اول، دوم و سوم انقلاب ما هم همین نقش دولت‌مداری را در کشور داشتیم به همین دلیل قانون اساسی ما بر مدار فعالیت‌های دولت نوشته شد، یعنی دولت باید عهده‌دار همه امور اقتصادی مردم باشد، تولید کند و به مردم بدهد و همین مسئله ادامه دارد.

اسلامی‌پناه عنوان کرد: برخی کشورها که حدود 80 درصد هستند از این سیاست روگردان شده و معتقد هستند، دیگر این سیاست که دولت تولید کند و به مردم بدهد، پاسخگو نیست، مردم باید خود روابط اقتصادی خود را تأمین و تضمین کنند.

مدیرکل تنقیح قوانین مجلس شورای اسلامی بیان داشت: کشور ما بعد از این مدت، قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی را نوشت و این قانون اساسی اقتصاد را به سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی تقسیم می‌کرد و گفتند از این به بعد دولت گزینه نخست نباشد و ترتیب با بخش خصوصی، تعاونی و دولت باشد.

اسلامی‌پناه تصریح کرد: قرار است، 90 درصد ثروت کشور که در دست دولت است و هیچ وقت از آن اموال استفاده نشده است به بخش خصوصی برود که خصوصی‌سازی و آزادسازی یکی از مسائل آن است، راه‌های اولیه اقتصاد آزاد ایران همین فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه هستند و باید توزیع کنندگان خوبی برای بخش خصوصی و تولیدکنندگان باشند.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این فروشگاه در جیرفت در توزیع کالا گام خوبی است و امیدواریم گام‌های بزرگتری در این راستا برداشته شود، خاطر نشان کرد: در سفرهای قبل از انتخابات جزو نخستین قول‌هایی که با مسئولان فعلی دولت تدبیر و امید صحبت داشتیم، مسئله توجه به جنوب کرمان بود که صحبت شد.

اسلامی‌پناه بیان داشت: در این دیدار عنوان شد، بعد از مراسم تحلیف جزو نخستین اولویت‌های ما این است که استقلال جنوب کرمان را کلید بزنیم، قابلیت‌های جیرفت باید آن قدر بالا برود که خود مسئولان کشور به این نتیجه برسند که قابلیت و توانمندی مرکز استان را دارد.

انتهای پیام/80002/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول