اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب مردم در چهار دوره شورای شهر بجنورد:

اساس انتصابات در دولت تدبیر بومی‌گزینی باشد

منتخب مردم در چهار دوره شورای اسلامی بجنورد تاکید کرد: باید اساس انتصابات دولت امید و تدبیر در استان خراسان شمالی بومی گزینی باشد.

اساس انتصابات در دولت تدبیر بومی‌گزینی باشد

جمشید گریوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه نیروهای بومی منطقه از ظرفیت بالایی برخوردارند، اظهار کرد: باید مدیران، فرهیختگان و اساتید ترجیحاً بومی با رویکرد شایسته‌سالاری مدیریت این استان را عهده‌دار شوند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مدیریت این استان را نیروهای غیر بومی برعهده دارند، گفت: این در شرایطی است که خراسان شمالی اکنون در آستانه دهمین بهار خود، نیروهای توانمندی زیادی را در خود پرورش داده است.

گریوانی یکی از مهمترین آسیب‌ها در سنوات گذشته را تغییر مکرر استاندار به عنوان مدیریت ارشد استان عنوان کرد و افزود: تغییر استانداران باعث رکود در توسعه خراسان شمالی شد.

* مدارس هیئت امنایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل را افزایش داد

منتخب مردم در چهار دوره شورای اسلامی بجنورد با اشاره به بالا بودن هزینه‌های تحصیل در مدارس هیئت امنایی گفت: اکنون روزانه با مراجعه متعدد اولیای دانش آموزان به این شورا مواجه بوده که به خاطر نداشتن شهریه، عملاً فرزندان آنان قادر به ادامه تحصیل در مدارس در قالب هیئت امنایی نیستند.

وی با بیان اینکه افراد محروم و نیازمند توان پرداخت هزینه 500 تا 700 هزار ریالی ثبت نام در مدارس هیئت امنایی را ندارند، افزود: معمولاً این خانواده‌ها دارای چند فرزند بوده که عملاً تأمین هزینه‌های ثبت نام و تحصیل آنان برای این قبیل خانواده‌ها را دشوار کرده است.

گریوانی تاکید کرد: طبق قانون اساسی، تحصیل در مدارس رایگان بوده و اینکه برای ثبت‌نام در مدارس تحت عنوان هیئت امنایی از اولیای دانش آموزان به ویژه خانواده‌های محروم وجه مطالبه می‌کنند از آموزش و پرورش جای سوال دارد.

وی اظهار امیدواری کرد تا در دولت آینده به این مشکلات برای افزایش رضایتمندی مردم توجه ویژه‌ای شود.

* اقشار آسیب‌پذیر از خوردن سیب‌زمینی هم محروم ماندند

گریوانی در ادامه با اشاره به قیمت بالای سیب زمینی طی امسال گفت: اکنون اقشار آسیب‌پذیر از خوردن این محصول نیز محروم ماندند.

وی با اشاره به عرضه این محصول پر مصرف به قیمت بیش از 20 هزار ریال در خراسان شمالی اظهار کرد: اکنون قیمت سیب‌زمینی نسبت به سال گذشته با چند برابر افزایش همراه است.

منتخب مردم در چهار دوره شورای اسلامی بجنورد گفت: سفره اقشار آسیب‌پذیر به این محصول خوش بوده که این نیز از سفره آنان در حال حذف شدن است از این رو باید برای اقشار آسیب‌پذیر و محروم جامعه فکر جدی شود.

انتهای پیام/63002/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول