اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خبر داد

تجهیز موزه بلدیه قزوین با 1.5 میلیارد ریال اعتبار

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از تجهیز موزه بلدیه قزوین در سال جاری با اعتباری معادل 1.5 میلیارد ریال خبر داد.

تجهیز موزه بلدیه قزوین با 1.5 میلیارد ریال اعتبار

سعید وزیری‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: تجهیز مرحله دوم موزه بلدیه در سال جاری با اعتباری معادل یک میلیارد و 500 میلیون ریال تحقق می‌یابد.

وزیری‌نژاد افزود: این تجهیزات شامل تمام ویترین‌ها، نورپردازی، حفاظت فیزیکی، تجهیزات اداری، قاب طاقچه‌ها و جمع‌آوری آثار و اسناد از مردم و مجموعه‌داران است.

وی در خصوص چگونگی انتخاب مکان این موزه توضیح داد: ساختمان قدیمی واقع در بوستان مشاهیر مورد مرمت سازمان نوسازی و بهسازی قرار گرفت و با درخواست سازمان فرهنگی کاربری موزه پیدا کرد.

این مسئول با اشاره به افتتاح فاز نخست موزه بلدیه در تیر ماه سال 91 و جمع‌آوری بخشی از اسناد و تجهیزات قدیمی مربوط به شهرداری در این سال اضافه کرد: با انجام برخی اقدامات عمرانی، طراحی و به‌کارگیری تجهیزات زیربنایی همچون آب، برق و گاز و نیز نصب تابلو سر درب، دکور و دیگر موارد، شهر قزوین صاحب موزه بلدیه شد.

وزیری‌نژاد با اشاره به سابقه 106 ساله شهرداری در قزوین یادآور شد: هم‌اکنون بخش مهمی از ادبیات مکتوب و تجهیزات مورد استفاده در دوران مختلف تاریخی شهرداری قزوین در موزه بلدیه نگهداری می‌شود و این مکان نقطه مثبتی در رونق حوزه گردشگری استان محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی اعلام کرد: سال گذشته فراخوانی برای دعوت از مردم و آن دسته از ادارات دولتی که قبلاً زیر مجموعه شهرداری بوده‌اند منتشر شد مبنی بر اینکه اگر هر گونه سند و مدرکی از تاریخ شهرداری در اختیار دارند برای به نمایش گذاشتن در موزه در اختیار این سازمان قرار دهند.

وی این اقدام را در راستای هرچه غنی تر کردن موزه بلدیه عنوان کرد و اذعان داشت: موزه بلدیه بخش مهمی از تاریخ این سرزمین را به تصویر می‌کشد و نشان از آن دارد که شهرداری نهادی تأثیرگذار در این بخش بوده است.

انتهای پیام/77011/ن20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول