اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگی منطقه 5دانشگاه آزاد تأکید کرد

ضرورت تسلط اساتید دانشگاه‌ها بر سواد رسانه‌ای

مدیر فرهنگی منطقه 5 دانشگاه آزاد اسلامی بر ضرورت تسلط اساتید دانشگاه‌ها به سواد رسانه‌ای برای اثرگذاری در فضای سایبری تأکید کرد.

ضرورت تسلط اساتید دانشگاه‌ها بر سواد رسانه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پیمان عین‌القضاتی پیش از ظهر امروز در نشستی با عنوان جنگ نرم و رسانه‌های امروزی در طرح دانش‌افزایی اساتید دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان همدان اظهار کرد: اساس جنگ نرم دشمن علیه ایران اسلامی رسانه است و ما در جنگ رسانه‌ای به خوبی عمل نکرده‌ایم.

وی افزود: با برخورد قهری و سلبی نمی‌توان بر این فضا پیروز شد بلکه باید به فرهنگ‌سازی و اقدام اثرگذار در رابطه با افزایش امنیت فضای رسانه‌ای اقدام کرد.

مدیر فرهنگی منطقه 5 دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: فضای مجازی افکار عمومی را هدایت می‌کند و با توجه به افزایش ضریب نفوذ اینترنت و ماهواره در ایران تشکیل کارگروه‌های تخصصی در این زمینه ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: فضای سایبری در زمینه ترویج بیداری اسلامی اثرگذار بوده و اطلاع‌رسانی از این بخش موجب آگاهی بیشتر افکار عمومی شده است.

مدیر فرهنگی منطقه 5 دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: طی پژوهش انجام شده در استان مرکزی در بین اساتید دانشگاهی، بیش از 25 درصد از این جامعه آماری نخستین منبع اطلاعاتی خود را از ماهواره و رسانه‌های خارجی کسب می‌کردند.

وی تصریح کرد: اساس کار شبکه‌های ماهواره‌ای هدف قرار دادن بنیان‌ها و ارزش‌های اسلامی است که در این راستا نقاط منفی را با بزرگ‌نمایی به نمایش در می‌آورند و نقاط قوت را به چالش می‌کشند.

عین‌القضاتی گفت: رسانه‌ای مانند BBC با داشتن بیش از 32 زبان برای کشورهای مختلف می‌تواند با ارائه چند واقعیت نظر مطلوب خود را به بینندگان القا کنند.

وی تصریح کرد: اساتید دانشگاه باید با آگاهی از مقاصد این رسانه‌ها و هدف‌های پشت پرده این ظواهر مردم فریب، بتوانند به خوبی تحلیل و بررسی کنند.

در ادامه این نشست با نمایش چند مستند، از محصولات این شبکه‌های ماهواره‌ای به نقد و بررسی آنها پرداخته شد.

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول