اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک استان اصفهان خبر داد

افزایش 66 درصدی درآمد گمرک / ماشین‌آلات صنعتی عمده‌ترین کالاهای وارداتی استان اصفهان

مدیرکل گمرک استان اصفهان گفت: در سه ماهه اول سال جاری درآمد کسب شده توسط گمرک استان اصفهان 66 درصد افزایش داشته و ماشین آلات صنعتی عمده کالای وارداتی در استان بوده است.

افزایش 66 درصدی درآمد گمرک / ماشین‌آلات صنعتی عمده‌ترین کالاهای وارداتی استان اصفهان

اسدالله احمدی ونهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد واردات کالا در بهار 92 از طریق گمرکات استان اصفهان بیان کرد: طی سه ماهه اول سال 92 بالغ بر 17 هزار 311 تن کالا  و به ارزش بالغ بر 56 میلیون دلار از طریق گمرک اصفهان به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 20 درصد و از حیث ارزش 12 درصد کاهش داشته است.

وی عمده‌ترین کالاهای وارداتی را ماشین آلات صنعتی دانست و بیان کرد: عمده ترین کالاهای وارداتی به گمرک اصفهان طی سه ماهه نخست امسال، ماشین آلات صنعتی با 38 درصد ،شمش آهن و فولاد با 13 درصد ،محصولات سرامیکی با 8 درصد و ماشین آلات برقی با 6 درصد بوده است.

مدیرکل گمرک اصفهان با اشاره به کشور‌های صادر کننده محصولات به استان اصفهان گفت: طی این مدت کشورهای آلمان، چین، کره و ایتالیا مهم‌ترین کشورهای صادر کننده به مقصد گمرک اصفهان بوده‌اند و به ترتیب این کشورها 27 ، 18، 12 و 11 درصد از سهم کل واردات گمرک اصفهان را شامل شده‌اند‌.

وی گفت: صادرات اداره کل گمرک استان اصفهان در این مدت شامل 379 نوع کالا به 47 کشور جهان بوده و افغانستان با وارد کردن 119 میلیون و 875 هزار دلار کالا از طریق گمرک استان جایگاه اول را به خود اختصاص داد.

احمدی ونهری با توجه به افزایش درآمد گمرک تاکید کرد: گمرک اصفهان طی بهار 92 بالغ بر 162 میلیارد ریال درآمد کسب و به خزانه واریز کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 66 درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: در سه ماه نخست سال جاری، 206 فقره پرونده مظنون به قاچاق با ارزش 23 میلیارد و 481 میلیون ریال در واحد قضایی این گمرک تشکیل شد که از نظر تعداد یک درصد افزایش و از نظر ارزش 16درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشت.

اتنهای پیام/63015/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول