اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

جرایم اولویت‌دار در اردبیل کاهش چشمگیر داشته است

رئیس کل دادگستری استان اردبیل از کاهش چشمگیر جرایم اولویت‌دار در استان خبر داد.

جرایم اولویت‌دار در اردبیل کاهش چشمگیر داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل، غلامعلی رضایی در جلسه شورای استانی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در بحث پیشگیری و انتظارات ایشان از قوه قضائیه و از سویی فراقوه‌ای بودن موضوع و لزوم همکاری تمام قوا اظهار کرد: تربیت صحیح و اسلامی افراد جامعه ضامن سلامت اجتماعی بوده و این در حالی است که شالوده و اساس تربیت مربوط به کانون خانواده‌ها و آموزش و پرورش بوده و از آنها آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر ارتقای سلامت خانواده‌ها و توجه شایسته به مسائل و مشکلات آموزش و پرورش از آمادگی دستگاه قضایی در همکاری با دستگاه‌های ذی‌ربط به منظور آموزش اولیای مدارس و والدین در تربیت و آگاه‌سازی صحیح فرزندان و دانش‌آموزان خبر داد.

رضایی با اعلام اینکه بیش از 80 درصد زندانیان دو بار یا بیشتر مرتکب جرم شده و به زندان برگشته‌اند، خاطرنشان کرد: اقدامات پلیسی و قضایی در برخورد با جرایم و ناهنجاری‌ها ناکافی است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: مأموریت مهم پیشگیری باید در حوزه‌هایی همچون مشارکت‌های مردمی، مطالعاتی، تحقیقاتی و پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی با جدیت هر چه تمام‌تر پیگیری شود.

این مسئول یادآور شد: در سال گذشته دادگستری استان بیش از 4 هزار فقره پرونده کاهش ورودی داشته و 26 درصد نیز ورودی زندانیان در قرارهای کیفری کم شده است.

رضایی با ارائه آماری مقایسه‌ای از جرائم اولویت‌دار استان تصریح کرد: در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اکثر جرائم اولویت‌دار استان مثل ضرب و جرح عمدی، توهین، تخریب، تهدید و مزاحمت کاهش چشمگیر داشته است.

وی با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی انجام یافته در کاهش آمار جرائم اولویت‌دار در استان نقش ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش را در پیشگیری از جرائم بسیار اساسی دانست.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در سال گذشته بیش از 2 هزار و 500 فقره پرونده اختلافات خانوادگی در استان با صلح و سازش مختومه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب اردبیل، معاون امنیتی و سیاسی استاندار، جانشین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل، فرمانده انتظامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از جمله مدیران عضو شورای استانی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم هستند که در این جلسه به بیان دیدگاه‌ها و گزارشات خود پرداختند.

انتهای پیام/62007/ز/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول