اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به عنوان پایلوت کشوری صورت می‌گیرد

اجرای طرح استعداد سنجی مددجویان کمیته امداد استان مرکزی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی از اجرای طرح استعداد سنجی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی به عنوان پایلوت کشوری خبر داد.

اجرای طرح استعداد سنجی مددجویان کمیته امداد استان مرکزی

محسن ولیئی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این طرح در سه ماهه دوم سال‌جاری اجرا می‌شود که بر اساس این طرح تمامی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی استان بین سنین 14 تا 44 سال از لحاظ میزان توانمندی برای ایجاد فرصت شغلی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح طی یک برنامه سه ساله نسبت به ایجاد اشتغال برای تمامی مددجویان واجد شرایط برنامه‌ریزی و اقدام خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی از پیش‌بینی ایجاد پنج هزار و 395 فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد تا پایان سال خبر داد و گفت: بیش از 490 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد این میزان فرصت شغلی در استان از محل منابع داخلی کمیته امداد امام خمینی و تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌های عامل اختصاص یافته است.

ولیئی تصریح کرد: تمامی تسهیلات و اعتبارات پرداختی به مددجویان تحت حمایت این نهاد در حوزه اشتغال به صورت قرض‌الحسنه است.

وی با اشاره به این‌که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری تعداد خانوارهای تحت حمایت این نهاد در استان از 40 هزار و 500 خانوار به 42 هزار و 500 خانوار افزایش یابد، افزود: بیش از 23,5 میلیارد تومان مستمری به خانواده‌های تحت پوشش این نهاد در استان پرداخت خواهد شد.

به گفته ولیئی پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری دو هزار و 818 مورد کمک هزینه زندگی و دو هزار و 184 مورد کمک هزینه ازدواج به مددجویان تحت حمایت پرداخت شود.

وی از پرداخت دو میلیارد و 700 میلیون تومان وام بلاعوض به خانواده‌های تحت پوشش این نهاد در استان خبر داد و گفت: به همین میزان نیز وام به مزدوجین سال‌جاری پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/87002/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول