اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کردستان:

مدیران زمینه‌های لازم برای اقامه نماز در ادارات را فراهم کنند

نماینده ولی فقیه در کردستان خواستار توجه جدی مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص اقامه نماز جماعت در ادارات و حضور گسترده کارکنان در این فریضه الهی شد.

مدیران زمینه‌های لازم برای اقامه نماز در ادارات را فراهم کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسینی شاهرودی دوشنبه‌شب در جمع ائمه جماعات ادارات کل مستقر در شهرستان سنندج اظهار کرد: نماز شاخص مسلمانی است و کسی که اهل نماز نیست مسلمان محسوب نمی‌شود.

وی افزود: نماز عمود دین و پرچم اسلام است و فراهم‌کردن زمینه‌های لازم برای اقامه نماز از اهم واجبات است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: روحانیون و علمای دینی وظیفه ارشاد و راهنمایی مردم را برای رسیدن به تعالی و عزت برعهده دارند و وارثان انبیا محسوب می‌شوند.

شاهرودی از حضور کم‌رنگ کارکنان برخی ادارات استان در نمازهای جماعت انتقاد کرد و از همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست که با جدیت هرچه تمام‌تر زمینه را برای اقامه نماز جماعت و با حضور گسترده کارکنان فراهم کنند.

وی افزود: ترویج فریضه نماز در جامعه سلامت، امنیت و آسایش را به ارمغان آورده و از بروز بسیاری ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها جلوگیری می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تأکید کرد: روحانیون در این برهه زمانی وظیفه خطیری برعهده دارند و نباید دنباله رو مردم باشند، بلکه باید با راهنمایی و ارشاد مردم را به سوی عزت و تعالی هدایت کنند.

شاهرودی افزود: دشمنان با تمام توان برای خدشه‌دار کردن هویت اسلامی جوانان در جامعه تلاش می‌کنند، لذا هرگونه کم‌کاری در این حوزه آسیب‌های فراوانی را به وجود خواهد آورد.

وی اظهار داشت: متأسفانه اخلاق اسلامی و آداب و سنن حسنه در جامعه ضعیف شده و تدبر در قرآن و انس با قرآن در جامعه با بی‌مهری‌هایی مواجه شده است و این امر وظیفه همه ما را سنگین‌تر می‌کند.

شاهرودی خاطر نشان کرد: باید باورهای دینی جوانان اصلاح شود و تدبر در قرآن در بین جوانان به فرهنگی نهادینه شده تبدیل شود.

محمد طالبی معاون ارتباطات دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان و مسئول ستاد اقامه نماز ادارات استان نیز در این جلسه از بی‌توجهی برخی ادارات در خصوص اقامه نماز و حضور گسترده کارکنان در این فریضه الهی انتقاد کرد.

وی افزود: استان کردستان با دارا بودن بیشترین تعداد مساجد نسبت به جمعیت دارای رتبه برتر جهانی بوده و این جایگاه والا نشان از ارادت و ایمان راسخ مردمان این خطه از میهن اسلامی است و نباید این پیشینه دینی و فرهنگی مورد غفلت قرار گیرد.

در ادامه این جلسه نیز تعدادی از علما و روحانیون حاضر در ادارات کل مستقر در شهرستان سنندج به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند که نکته قابل تأمل در این بیانات اشاره به عدم حضور برخی مدیران در نمازهای جماعت ادارات خویش و عدم حضور آنان در این نمازها بود.

برپایی نماز جماعت با حضور دو کارمند و حتی یک نفر، اختصاص دادن اتاقی کوچک در زیرزمین برخی ادارات به عنوان نمازخانه و مهجوریت نمازخانه‌ها و اقامه نمازهای جماعت در ادارات استان از دیگر دغدغه‌هایی بود که ماموستایان و روحانیون مستقر در ادارات به آن اشاره کردند و خواستار رفع این دغدغه‌ها شدند.

انتهای پیام/79006/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول