اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی خبر داد

تشکیل ستاد تامین و توزیع آب شرب مشهد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی از تشکیل ستاد تامین و توزیع آب شرب مشهد خبر داد.

تشکیل ستاد تامین و توزیع آب شرب مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمدحسن واحدی اظهار کرد: ستاد تامین و توزیع آب شرب مشهد با عضویت دفاتر مدیریت بحران، فنی، امنیتی و انتظامی، پدافند غیرعامل و برنامه‌ریزی و بودجه استانداری خراسان‌رضوی و شرکت آب منطقه‌ای، صدا و سیما، فرماندهی انتظامی، اداره‌کل اطلاعات، سازمان جهاد کشاورزی استان، فرمانداری، دادستان عمومی و انقلاب و آب و فاضلاب مشهد تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: شرح وظایف ستاد یاد شده به تفکیک 20 عضو آن مشخص و برای اعضا ارسال شده و در جلسه آینده به تصویب می‌رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی در ارتباط با اجرای عملیات ساخت تصفیه‌خانه شماره چهار مشهد با روش B.O.O.T به منظور استفاده بهینه از آب سد ارداک اظهار داشت: تاکنون عملیات مکان یابی انجام شده است و آب منطقه‌ای استان با همکاری آبفای مشهد باید ظرف یک ماه آینده فراخوان جهت جذب پیمانکار را در دستور کار خود قرار دهند.

واحدی اهمیت اجرایی شدن این طرح را در افزایش ظرفیت تصفیه آب به یک‌هزار و 500 لیتر در ثانیه دانست و بر ایجاد این تصفیه‌خانه در مجاورت تصفیه‌خانه شماره یک تاکید کرد.

وی در ارتباط با بررسی راهکارهای عملیاتی شدن طرح احیای 40 میلیون متر مکعب آب در مشهد خاطرنشان کرد: ظرفیت‌سنجی بهره‌برداری حداکثری چاه‌های مشهد، انجام مکان‌یابی فاز دو تصفیه خانه امام رضا (ع)، آغاز عملیات مکان‌یابی فاز سوم این طرح و معرفی 13 حلقه چاه به شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌رضوی انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از آب شرب گفت: کارگروه فضای سبز به منظور تضمین خرید پساب‌های دارای شرایط مناسب برای استفاده در آبیاری فضای سبز شهری توسط شهرداری تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: 44 کیلومتر از سد ارداک خط انتقال به منظور تامین آب غرب مشهد آماده شده که برای استفاده از 11 کیلومتر باقی‌مانده آن 10 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی افزود: تا اتمام پیگیری‌های آب منطقه‌ای استان به منظور تامین اعتبار این طرح لازم است اقدامات اولیه کار برای ارجاع به پیمانکاران ذی‌صلاح انجام شود.

واحدی با اشاره به تهیه بسته فرهنگی با موضوع صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب توسط آب منطقه‌ای استان و اقدام توسط صدا و سیما گفت: همچنین در این زمینه بررسی طرح تشکیل پلیس آب توسط آب و فاضلاب مشهد در دست پیگیری است.

انتهای پیام/70001/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول