اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی مطرح شد

گلایه فرماندار کرج از نحوه خدمات درمانی و کمبود دارو در کرج

فرماندار کرج نسبت به نحوه خدمات‌رسانی به بیماران در مراکز درمانی و همچنین کمبود دارو و عدم توزیع مناسب دارو در این شهرستان گلایه کرد.

گلایه فرماندار کرج از نحوه خدمات درمانی و کمبود دارو در کرج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان بعد از ظهر امروز با حضور مهدی ایران‌نژاد فرماندار کرج برگزار شد.

ایران‌نژاد در بخشی از این نشست طی سخنانی اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت در سال‌های اخیر افزایش بهداشت و سلامت جامعه بوده است.

وی تصریح کرد: برای تحقق این مهم ضمن فراهم‌سازی زیر ساخت‌های لازم، نظارت‌های بیشتری نیز در این حوزه انجام شده است، از جمله آنکه به صورت مرتب و مستمر نظارت‌ها و بازرسی‌هایی از مراکز درمانی و بیمارستانی شهرستان کرج انجام می‌شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی در مرکز استان البرز افزود: متاسفانه باید اعلام کنم که با وجود تمام امکانات موجود و نظارت‌هایی که صورت می‌گیرد، ما در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرستان کرج مشکلاتی در حوزه خدمات درمانی به مردم و بیماران داریم و شهروندان از نحوه خدمات‌رسانی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی گلایه دارند.

ایران‌نژاد افزود: بخش مهمی از مشکلات موجود مربوط به عدم توزیع عادلانه امکانات بهداشتی و درمانی در گذشته است، به صورتی که در سال‌های اخیر کرج همواره زیر سایه پایتخت بود و اکثر امکانات به تهران سرازیر می‌شد.

وی متذکر شد: خوشبختانه در سال‌های اخیر و با تشکیل استان البرز تا حد زیادی این مشکل برطرف شد، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب راه طولانی در پیش داریم و باید تلاش کنیم که کاستی‌های بر جای مانده از گذشته با تلاش بیشتر مرتفع شود.

فرماندار شهرستان کرج همچنین یکی از مشکلات این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان را ورود مهاجران از استان‌های دیگر توصیف کرد و گفت: هر چقدر امکانات بهداشتی و مراکز درمانی و بیمارستانی را افزایش دهیم، باز هم شاهد هستیم که از دیگر نقاط کشور به کرج مهاجرت کرده و حتی برخی اوقات می‌بینیم که بیماران برای درمان به بیمارستان‌های کرج مراجعه می‌کنند.

ایران‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود از نحوه توزیع دارو در کلانشهر کرج نیز انتقاد کرد و گفت: گزارش‌های رسیده به فرمانداری و مسئولان ارشد استان البرز حاکی از آن است که وضعیت توزیع دارو در کرج مناسب نیست و این موضوع حتی در جلسه شورای تامین نیز مطرح شده است.

وی تاکید کرد: بخش بهداشت و درمان حوزه حساسی است و مردم انتظار دارند که مسئولان مربوطه برای افزایش کمی و کیفی خدمات درمانی و همچنین تامین داروهای مورد نیاز بیماران تمام تلاش خود را انجام دهند.

فرماندار کرج با اشاره به رهنمودهای رهبری معظم انقلاب اسلامی و تاکیدهای مکرر معظم‌له مبنی بر ضرورت رسیدگی مناسب به وضعیت بیماران و تامین نیازهای آنها گفت: تحقق این رهنمودها باید در اولویت اصلی مسئولان و دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.

* اجرای طرح "نهضت درمان" در کرج

ایران‌نژاد افزود: یکی از مهمترین نیازهای ما در کرج اجرای طرح نهضت درمان است که خوشبختانه در ماه‌های اخیر این طرح با جدیت پیگیری و دنبال شده است.

وی ادامه داد: با اقداماتی که از سوی استانداری و فرمانداری کرج در تجهیز بیمارستان‌های این شهرستان از جمله بیمارستان شهید باهنر انجام شده، بخش مهمی از کمبودها برطرف شده است.

ایران‌نژاد تاکید کرد: حال نیازمند این هستیم که همه مسئولان، کادر پزشکی بیمارستان‌ها و کارکنان آنها با جدیت طرح نهضت درمان را اجرا و با تکریم بیماران از تمام توان خود برای رسیدگی به آنها استفاده کنند.

وی در پایان گفت: مدیران بیمارستان‌ها، پزشکان و پرستاران که از زحمت‌کش‌ترین اقشار جامعه هستند، باید تلاش بیشتری داشته باشند و امیدواریم با دلسوزی که جامعه پزشکی البرز دارند، در آینده شاهد رفع کمبودها و رسیدگی بهتر به بیماران باشیم.

انتهای پیام/ 2302/ک40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول