اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

انس گرفتن انسان با قرآن کریم زمینه‌ساز رشد و تعالی است

استاد حوزه علمیه خواهران قم با اشاره به اهمیت قرآن کریم در زندگی انسان‌ها گفت: مانوس شدن با قرآن فرد را به تعالی می‌رساند و عمل به قرآن برای فرد مسلمان لازم است چرا که عذاب را دور می‌کند.

انس گرفتن انسان با قرآن کریم زمینه‌ساز رشد و تعالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فاطمه جعفری ظهر امروز در مراسم معنوی محفل انس با قرآن کریم که در مسجد جامع سنندج برگزار شد؛ اظهار کرد: قرآن دارای برکات معنوی و ارزشمندی در جامعه اسلامی است و تاثیرات به کارگیری آموزه‌های قرآنی در زندگی فرد اعجاز ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه فرد مسلمان باید عامل به تمام آیات باشد، افزود: اسلام نمایشگر وجود انسان در سیرت اوست و هر فرد براساس اعمالی که انجام می دهد به درجه رفیع در نزد پروردگار می‌رسد.

وی یادآور شد: عکس‌العمل همه بندگان خدا به اعمال آنها بستگی دارد و لازم است که همه ما با در پیش گرفتن اعمال نیک و اطاعت از دستورات خداوند و پیروی از قرآن کریم راه سعادت را در پیش بگیریم.

استاد حوزه علمیه خواهران قم در بخش دیگری از سخنانش رعایت حجاب و عفاف را لازمه حفظ جوهره پاک زن بودن دانست و گفت: هر زن مسلمان موظف به رعایت حجاب و صیانت از عفاف خود است و با پوشاندن جسم خود و مجاز بودن به نمایش گردی صورت و مچ دست بدون آرایش نه تنها خود را از عذاب الهی مصون می‌دارد بلکه موجبات انحراف برای نامحرمان را نیز فراهم نمی‌کند.

جعفری در پایان یادآور شد: بانوان فرهنگی از ارکان اصلی تعلیم و تربیت هستند که علاوه بر فراگیری آموزه‌های دینی و قرآنی باید این دانش را نیز به دیگران منتقل کنند.

مراسم محفل انس با قرآن کریم که ویژه بانوان فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان سنندج بود با قرائت قرآن توسط چند نفر از بانوان حاضر در مراسم پایان یافت.

انتهای پیام/79007/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول