اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی شیراز:

اردوی کار متکدیان در شیراز راه‌اندازی می‌شود

مدیر اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی شیراز گفت: به زودی و برای نخستین‌بار در کشور، اردوی کار متکدیان و معتادان در شیراز راه‌اندازی می‌شود.

اردوی کار متکدیان در شیراز راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی شیراز، علی رضا ذاکر عباس علی اظهار داشت: برای کسانی که در این مرکز پذیرش می‌شوند، مراحلی در نظر گرفته شده است که شخص پس از طی این مراحل، زندگی جدید و پاکی را آغاز می‌کند.

وی در تشریح این مراحل گفت: در مرحله نخست این طرح، با توجه به اینکه تعداد چشمگیری از متکدیان اعتیاد دارند، با حکم قضایی، ترک اعتیاد در این مرکز انجام می‌شود.

به گفته وی، در مرحله دوم، زندگی سالم و بهتر زندگی کردن، آموزش داده شده و در مرحله پایانی که با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود، شخص بهبود یافته در دوره حرفه‌آموزی شرکت می‌کند و مدرک حرفه را اخذ کرده و به این ترتیب بستر اشتغال‌زایی برای وی فراهم می‌شود.

مدیر اداره ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی شیراز بیان کرد: به زودی مرکز ویژه مردان در این زمینه افتتاح  و تا پایان سال جاری نیز مرکز ویژه زنان راه‌اندازی می‌شود.

وی همچنین گفت: برخی از دستگاه‌ها، وظیفه نگهداری و ساماندهی و تامین امنیت شهر را بر عهده دارند که باید به وظیفه خود عمل کنند، تا هدف واحد رسیدن به یک شهر پاک و در شان پایتخت فرهنگی و سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی محقق شود.

ذاکر عباس علی ابراز داشت: در بحث جمع‌آوری و ساماندهی معتادان سطح شهر، جلسات مکرری با فرماندار شیراز و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانداری فارس برای راه‌اندازی کمپ احیا و معتادین ماده 16 برگزار و متعاقب آن این مرکز راه‌اندازی شد.

به گفته وی، باید مراکز بیشتری در این حوزه راه‌اندازی شود که این امر همکاری ادارات و دستگاه‌های متولی را می‌طلبد.

این مسئول ابراز داشت: طبق سال‌های گذشته و مصوبات شورای عالی کشور، مجموعه‌ای که در گذشته با عنوان اردوگاه «هدایت» فعالیت می‌کرده است، وظیفه نگهداری متکدیان و معتادان را ندارد بلکه ساماندهی متکدیان و آسیب‌دیدگان اجتماعی بر عهده این اردوگاه بوده است.  

ذاکر عباس علی در مورد فعالیت‌های پیشین در این زمینه نیز گفت: در مورد وضعیت کارتن‌خواب‌ها و ساماندهی و نگهداری آنان، تعدادى از سازمان‌ها از جمله سازمان بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکى ورود کرده بودند.

وی ادامه داد: در سال 91 با همکاری شهرداری شیراز و اداره کل بهزیستی فارس، سه مرکز برای مردان و یک مرکز برای زنان راه‌اندازی شده بود که بعدها تجهیزات آن افزایش یافت و ظرفیت پذیرش سه برابر شد و به 200 نفر رسید.

ذاکر عباس علی در مورد تغییر نام مجتمع هدایت به اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی شیراز، گفت: مجموعه اردوگاه هدایت حدود 14 سال در سطح شیراز با نام مجتمع اردوگاه فعالیت می‌کرد که با نظر و تدبیر فرماندار شیراز و مدیرکل امور فرهنگى و اجتماعى در راستای جذب و افزایش مشارکت‌های مردمی و معرفی بهتر مجموعه، این تغییر عنوان صورت گرفت.

انتهای پیام/2448/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول