اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کرج:

حل مشکل تکدی‌گری نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف است

فرماندار شهرستان کرج گفت: حل مشکل و معضل رواج تکدی‌گری نیازمند همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف اجرایی است.

حل مشکل تکدی‌گری نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، جلسه ساماندهی‌ آسیب‌دیدگان اجتماعی بعدازظهر امروز با حضور مسئولان و مدیران دستگاه‌های عضو به میزبانی فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

مهدی‌ ایران‌نژاد در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: حضور متکدیان در سطح شهرها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان و جمع‌آوری و ساماندهی آنها از جمله مهمترین اولویت‌های فرمانداری کرج است.

وی تصریح کرد: طی چند سال اخیر فرمانداری کرج با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرداری، ادارات بهزیستی و کمیته امداد و همچنین نیروی انتظامی تلاش‌های بسیار زیادی برای جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر و ساماندهی آنها انجام داده است.

عالی‌ترین مقام اجرایی در شهرستان کرج افزود: البته برای رسیدن به هدف نهایی که ریشه‌کنی تکدی‌گری است، نیازمند همکاری و تعامل بیشتر دستگاه‌ها و مدیران شهرستان کرج هستیم و امیدواریم با برگزاری جلساتی مانند نشست ساماندهی اجتماعی، بتوانیم به این تعامل و همکاری دست یابیم.

* مردم نباید به متکدیان ناشناس کمک کنند

ایران‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود حل ریشه‌ای مشکل و معضل رواج تکدی‌گری را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و گفت: مردم ایران دارای روحیه همکاری و کمک به نیازمندان هستند که این روحیه ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی افزود: البته باید توجه داشت که کمک‌های مردمی باید در مسیر درستی هدایت شود و کمک به متکدیان سر چهارها و در حالی که مردم ما شناختی از آنها ندارند، کمکی به رفع مشکلات محرومان نمی‌کند.

فرماندار کرج افزود: بنابراین نباید مردم به متکدیان ناشناس کمک کنند و تحقق این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی مردم است.

ایران‌نژاد نیاز دیگر شهرستان کرج را داشتن امکاناتی برای جمع‌آوری و اسکان و نگهداری متکدیان دانست و گفت: تنها جمع‌آوری معتادان و افراد بی‌خانمان و متکدیان از سطح شهرها جوابگو نیست و باید امکاناتی برای نگهداری این افراد و ساماندهی آنها به ویژه متکدیان در شهرستان کرج ایجاد شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر یکی از برنامه‌های فرمانداری کرج احداث یک اردوگاه برای نگهداری از متکدیان است و امیدواریم با تامین اعتبارات مالی لازم، این اردوگاه هر چه سریعتر در کرج ساخته و آماده بهره‌برداری شود.

لازم به توضیح است، مدیران نهادها و دستگاه‌های مختلف حاضر در جلسه ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی به بیان نیازها و دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/‌2302/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول