اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

سوءاستفاده در بازار گندم مصداق منکر است

فرماندار قروه گفت: سوءاستفاده از دسترنج کشاورزان در بازار خرید آزاد گندم، مصداق عینی منکر است.

سوءاستفاده در بازار گندم مصداق منکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قروه یکی از منکرات حال حاضر در این شهرستان، ورود دلالان به بازار گندم عنوان کرد و گفت: اقدامات پیشگیرانه در این راستا به عمل آمده است اما باید با اطلاع‌رسانی به کشاورزان، زمینه سوء استفاده را برای دلالان کاهش داد.

وی با اشاره به برخی اقدامات دلالان و واسطه در اختلاط گندم کشاورزان با مواد غیرخوراکی گفت: اختلاط قوت غالب مردم به برخی مواد حجیم کننده، برای سودجویی بیشتر، عین منکر است.

شیخی‌زاده با تاکید بر ترویج معروفات در جامعه از طریق تذکر لسانی افزود: ترویج رفتارها و الگوهای ارزشی در سطح جامعه موجب فراهم شدن شرایط و زمینه ترویج معارف اسلامی خواهد شد.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه فرد خاصی نیست، بلکه وظیفه همگانی است و در این رابطه مسئولان نظام اسلامی نسبت به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مسئولیت مضاعف دارند.

فرماندار قروه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از شاخصه‌های مهم اجتماعی و گامی مهم در راستای حفظ ارزش‌ها در جامعه برشمرد و گفت: باید در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر همه مشارکت کرده و این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم.

وی تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه یک دستگاه و یک اداره نیست بلکه فریضه‌ای است که همه در مقابل آن مسئول هستیم بخصوص تذکر لسانی با روش خاص و معتدل که خیر خواهانه در مخاطب تأثیرگذار باشد.

شیخی‌زاده فریضه امر به معروف و نهی از منکر را زمینه‌ساز ایجاد فضای معنوی در جامعه برشمرد و افزود: تحقق این امر موجب سلامت، تهذیب نفس، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، دوری از گناه در جامعه می‌شود، بر همین اساس باید مدیران و متولیان نیز با شکافت ابعاد امر به معروف و نهی از منکر، فرصت شناخت بیشتری را از این فریضه دینی برای نخبگان جامعه فراهم آورند.

وی گفت: نیازمند تبیین مفهوم و بیان مصادیق فریضه امر به معروف و نهی از منکر هستیم زیرا گاهی افراد در تشخیص چگونگی اجرای آن به بیراهه می‌روند.

فرماندار قروه در پایان خاطرنشان کرد: اقامه دیگر فرایض دینی مبتنی بر اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر است و اگر این فریضه به درستی اجرا شود، بقیه فرامین الهی نیز در جامعه جاری خواهد شد.

انتهای پیام/79009/س40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول