اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف کاهش جمعیت کیفری صورت گرفت

رسیدگی به مشکلات 50 نفر از مددجویان زندان میناب

مشکلات 50 نفر از مددجویان زندان میناب در راستای عمل به دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

رسیدگی به مشکلات 50 نفر از مددجویان زندان میناب

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، رئیس دادگستری میناب صبح امروز طی حضور در زندان این شهرستان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در هفتم تیرماه سال گذشته در دیدار با مسئولان قضایی کشور، هدف از حضور مستمر قضات در زندان‌ها و مراکز تربیتی را عمل به توصیه‌ها و فرامین مقام معظم رهبری عنوان کرد.

منوچهر خیرخواه افزود: کاهش مجازات زندان و تبدیل به مجازات‌های دیگر و جایگزین و توجه جدی به بند 12 سیاست‌های کلی قضایی مصوب رهبری معظم انقلاب از مباحثی است که به صورت دقیق در دستگاه قضا مورد توجه است.

وی در ادامه با تشریح بخشی از دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بیان داشت: این دستورالعمل با هدف نیل و رسیدن به اهداف نظام قضایی کشور طراحی و تدوین شده است.

خیرخواه ادامه داد: براساس ماده 58 قانون جدید مجازات اسلامی و تغییر شرایط آزادی مشروط تعداد زیادی از زندانیان دارای حسن اخلاق از زندان آزاد و به کانون گرم خانواده باز می‌گردند.

رئیس دادگستری میناب تلاش برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و پیگیری سیاست حبس زدایی را از مهمترین برنامه‌های سیستم قضایی و دادگستری‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: دستیابی به این مهم با تعامل زندان و مجموعه دادگستری میسر و ممکن است.

خیرخواه همچنین با بیان اینکه زندان میناب دومین مرکز اصلاح و تربیت در هرمزگان محسوب می‌شود، افزود: قضات و مجموعه دادگستری با هدف توسعه فعالیت‌های شورای طبقه بندی زندانیان و تسهیل در مرخصی‌ها، طی نشست‌های هفتگی در خصوص اعطای مرخصی، درخواست‌های آزادی مشروط و عفو زندانیان واجد شرایط و سایر مواردی که در آئین نامه اجرایی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور برای شورای طبقه بندی زندانیان مقرر شده است تصمیم می‌کنند.

در بازدید رئیس دادگستری میناب از زندان این شهرستان که رئیس زندان، دادستان عمومی و انقلاب، قاضی ناظر زندان و جمعی از قضات وی را همراهی می‌کردند ضمن رسیدگی به مشکلات 50 نفر از مددجویان زندان، طی بازدید از اندرزگاه‌های زندان بر فراگیری تعالیم دینی و تلاوت قرآن توسط مددجویان تاکید شد.

انتهای پیام/88004/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول