اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در لرستان:

جشن گلریزان معامله با خداست

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: جشن گلریزان معامله با خداست و هزینه کردن در این راه یک نوع سرمایه‌گذاری است.

جشن گلریزان معامله با خداست

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی شب گذشته در مراسم جشن گلریزان در خرم‌آباد گفت: هر کس می‌خواهد دعایش مستجاب شود، باید گره از کار یک گرفتار بگشاید.

وی با اشاره به این‌که شرکت در گلریزان یک وظیفه دینی، اجتماعی و اخلاقی است، افزود: روی حاکم بر فرهنگ اهل بیت (ع) دست‌گیری از نیازمندان و رفع مشکل گرفتاران بوده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: ائمه اطهار (ع) همواره بر تحکیم روابط اجتماعی انسان‌ها و بر طرف کردن مشکلات مردم در زمینه‌های گوناگون تاکید داشته‌اند.

میرعمادی تصریح کرد: سیره ائمه (ع) بر انفاق، بخشش، صدقه و رسیدگی به فقرا و نیازمندان بوده است.

وی در ادامه به میلاد امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و گفت: 15 ماه مبارک رمضان میلاد امام حسن مجتبی(ع) است و این روز، روز اکرام ایتام نامگذاری شده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: در زندگی هر یک از امامان معصوم (ع) یک نکته برجسته‌ای وجود دارد که آن را از میان امامان دیگر متمایز کرده است.

وی افزود: امام حسن مجتبی (ع) سه‌بار در طول عمر بابرکت خود اموالش را با محرومین و نیازمندان تقسیم کرده است.

میرعمادی تصریح کرد: انفاق و احسان به فقرا و نیکوکاران یکی ‌دیگر از ویژگی‌های امام حسن مجتبی (ع) است که باید از این امام درس بگیریم.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه ضمن دعوت همه مردم به احسان و نیکوکاری گفت: مردم باید در طرح اکرام و ایتام و کمک به نیازمندان، معلولان و محرومان مشارکت گسترده‌ای داشته باشند، زیرا اینها توشه آخرت هستند.

میرعمادی خاطرنشان کرد: برخی از صفات خدای متعال مانند کریم نشان دهنده اهمیت بخشش و انفاق است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: محور دستورات دین براساس انفاق، ایثار و گذشت است.

وی افزود: در دین اسلام سه چیز به انسان شخصیت می‌دهد، دین، علم و مال، که مال اگر در راه دین و علم به کار گرفته شود باعث شخصیت انسان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: جشن گلریزان معامله با خدا است و هزینه کردن در این راه یک نوع سرمایه‌گذاری است، زیرا باعث جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی خانواده‌های زندانیان می‌شود.

وی ضمن تقدیر از عملکرد مثبت ستاد دیه لرستان گفت: ستاد دیه لرستان عملکرد قابل قبولی داشته است و در سال 91، 267 زندانی جرایم غیرعمد را در لرستان آزاد کرده است.

میرعمادی تصریح کرد: امیدواریم مابقی زندانیان جرایم غیرعمد طی سال جاری آزاد شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه ضمن تقدیر از مردم لرستان گفت: مردم این دیار در حالی که از لحاظ مالی آن‌چنان وضعیت خوبی ندارند، اما در کارهای خیر کارهای بزرگی انجام داده‌اند.

جشن گلریزان شب گذشته در بیت امام جمعه خرم‌آباد برگزار شد.

انتهای پیام/85001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول