اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قوچان تاکید کرد

تعیین رابط پیگیری مباحث قرآنی در ادارات قوچان

فرماندار قوچان هر اداره را موظف به تعیین یک رابط برای پیگیری مباحث قرآنی کرده و گفت: باید به نقطه‌ای برسیم که شهر قوچان دوباره ولایتمداری خود را ثابت کرده و قرآن را در میان مردم و جامعه پیاده کنیم.

تعیین رابط پیگیری مباحث قرآنی در ادارات قوچان

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، اسماعیل حیدری‌آزاد عصر امروز در جلسه ستاد قرآنی شهرستان قوچان اظهار داشت: متاسفانه باوجود تمام تلاش‌های صورت گرفته در زمینه مسابقات قرآنی، نتوانستیم موفق عمل کرده و درخششی در مسابقات داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به سابقه خوب مردم ولایتمدار شهرستان قوچان متاسفانه در مسابقات قرآنی ثبت‌نام‌های کمی صورت گرفته است که شاید مهم‌ترین دلیل آن ضعف و کم‌کاری به دلیل تبلیغات و اطلاع‌رسانی نادرست بوده است.

فرماندار قوچان با بیان اینکه اگر اطلاع‌رسانی به موقع انجام و کارمندان ادارات تشویق به شرکت شوند، گفت: در طرح آرامش بهاری بقاع متبرکه عملکرد خوبی را ارائه کردند که توانستیم رتبه مناسب در سطح استان و کشور کسب کنیم اما با توجه به این غفلت صورت گرفته در قرآن فقط باید بگوئیم شرمنده‌ایم.

وی قرآن را کتابی دانسته که نام بیش از 70 سوره آن‌ درباره مسائل انسانی، بیش از 30سوره پدیده‌های مادی و دو  سوره در رابطه با حج و نماز است و افزود: این کتاب آسمانی امروزه در خدمت اموات و نثار روح گذشتگان قرار گرفته و به سبب حیله دشمن و جهالت دوست مورد غفلت واقع شده است.

حیدری آزاد تاکید کرد: قرآن به سبب جهالت انسان مورد غفلت قرار گرفته و به جای تدبر و تعقل در معنا و مفهوم برای کارهائی مانند تبرّک در اسباب‌کشی یا رفع دردهای جسمی استفاده می‌گردد.

وی اضافه کرد: امروزه کمتر کسی به دنبال رفع دردهای روحی و اجتماعی خود با آن است و چون آن را در بیداری رها کرده‌ایم در هنگام خواب در بالای سر قرار می‌دهیم.

فرماندار قوچان با بیان اینکه جوانان و نوجوانان امروزی بیشتر وقت خود را با کامپیوتر و تلویزیون صرف می‌کنند، اذعان کرد: ما خود را مسلمان و شیعه می‌نامیم ولی به قرآن که همان اساس دین است توجه کمتری داریم.

وی یادآور شد: قرآن فقط برای مسابقات نیست و باید به جای دادن اعداد و ارقام هرکس شرعا به دنبال ترویج فرهنگ قرآنی باشد زیرا قرآن برای تعیین حرکت زندگی انسان است.

حیدری‌آزاد با اشاره به این موضوع که تمام کارکنان و روسای ادارات باید در مسابقات قرآنی شرکت کنند، گفت: امروزه به دلیل نداشتن صوت و لحن تلاوت در جلسات جرأت خواندن قرآن را نداریم در حالی که قرآن افتخار ماست.

وی با بیان اینکه امروزه وقتی صدای قرآن از مکانی شنیده می‌شود ذهن‌ها به طرف آن می‌رود که چه کسی فوت کرده، خاطرنشان کرد: متاسفانه به معنا و مفهوم قرآن توجه کمتری می‌شود پس باید به سمتی رفته که به وظیفه خود یعنی ترویج فرهنگ قرآنی و تدبر در معانی و مفاهیم آیات الهی عمل کنیم.

فرماندار قوچان هر اداره را موظف به تعیین یک رابط برای پیگیری مباحث قرآنی کرده و تصریح کرد: باید به نقطه‌ای برسیم که شهر قوچان دوباره ولایتمداری خود را ثابت کرده و قرآن را در میان مردم و جامعه پیاده کنیم.

وی گفت: باید قرآن را برای دل خود و رسیدن به آرامش روحی و روانی بخوانیم چون خداوند نیازی به قرآن خواندن ما ندارد.

انتهای پیام/70002/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول