اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس استان آذربایجان‌شرقی خبر داد

دستگیری عامل فروش اینترنتی فیلم‌های غیرمجاز در تبریز

رئیس پلیس استان آذربایجان‌شرقی از دستگیری عامل فروش و توزیع فیلم‌های غیرمجاز از طریق اینترنت خبر داد.

دستگیری عامل فروش اینترنتی فیلم‌های غیرمجاز در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود خرم‌نیا ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در نتیجه تحقیقات به عمل آمده در فضای مجازی یک سایت اینترنتی که با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی اقدام به فروش فیلم‌های غیرمجاز خارجی به کل کشور می‌کرد شناسایی و عامل آن دستگیر شد.

وی افزود: در تحقیقات و بررسی فنی این سایت اینترنتی، مشخص شد که فرد دستگیر شده به غیر از این سایت دارای دو فقره سایت اینترنتی دیگر نیز است که یکی از سایت‌ها به علت عدم رعایت قوانین فیلتر شده است.

رئیس پلیس استان آذربایجان‌شرقی در ادامه افزود: پس از  بررسی‌های فنی مشخص شد که این فرد از سال 90 فعالیت خود را آغاز و با عقد قرارداد اینترنتی با پارس پیک مستقر در تهران، اقدام به ارسال بسته‌های پستی می‌کرده و تا به حال 499 بسته و بالغ بر یک میلیون عدد دی وی دی به قیمت بیش از 140 میلیون تومان از فیلم‌ها را به فروش رسانده است.

خرم‌نیا تصریح کرد: برابر تحقیقات انجام گرفته از متهم مشخص شد که نامبرده فرد اخراجی یک سازمان بوده و با قصد درآمد اقدام به این کار کرده و اعلام داشته که تمام فیلم‌ها را از طریق اینترنت و با استفاده از بستر وی.پی.ان از سایت‌های فیلتر شده دانلود و به فروش می‌رسانده است.

وی گفت: در بازرسی از منزل متهم مقادیر زیادی فیلم رایت شده برای ارسال به مشتریان سیستم‌های رایانه‌ای مرتبط با فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی کشف و برای بررسی‌های بیشتر به پلیس فتا انتقال داده شد.  

رئیس پلیس استان آذربایجان‌شرقی در تجزیه و تحلیل این خبر افزود: اینگونه فروشگاه‌های اینترنتی فاقد نماد اعتماد بوده و از هیچ محل قانونی مجوز اخذ نکرده‌اند که این مورد در وهله اول ضمن وارد آوردن صدمات جبران ناپذیر به پیکره امور سینمایی و فرهنگی کشور، از طرفی با ترویج پولشویی سعی در کسب منافع مالی بیشتر از طریق مراجع غیر قانونی داشته و احتمال اینکه مدیران این سایت‌ها از نرم‌افزارهای خاص جاسوسی برای سرقت اطلاعات بانکی کاربران استفاده کنند متصور است.

خرم‌نیا توصیه کرد، کاربران اینترنتی ضمن پرهیز از خرید فروشگاه‌های غیرمجاز اینترنتی، نسبت به اطلاع رسانی فعالیت آنها به پلیس برای برخورد با آنان اقدام کنند و در این خصوص باید با مشارکت همگانی در صدد برخورد جدی با قانون شکنان باشند تا به فرهنگ اصیل ایرانی و اقتصاد کشورمان لطمه‌ای وارد نشود.

انتهای پیام/60002/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول