اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

شورای سوم بلاگردان شورای چهارم شد

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بسیاری از برخوردها و اصطکاک‌ها در دوران شورای سوم پیش آمد و این دوره مانند سپری بلاها را از شورای چهارم دور کرد.

شورای سوم بلاگردان شورای چهارم شد

علی زحمتکش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: مانند فرزند ارشد یک خانواده که پدر و مادر بسیاری از مسائل را در زمان بزرگ شدن وی تجربه می‌کنند و آن تجربه‌ها برای فرزندان بعد استفاده می‌شود، شورای سوم بسیاری از مسائل را برای دور بعد ساده کرد.

هماهنگی اعضا بزرگترین چالش شورای چهارم

وی ادامه داد: شورای سوم که 11 نفره بود برای بررسی یک موضوع متناسب با تعداد اعضا دو‌سوم اعضا را می‌خواهد که دو‌سوم 11 نفر در زمان حضور تمام اعضا هشت نفر بوده اما دو‌سوم 21 نفر 14 نفر است.

وی بیان کرد: نزدیک شدن دیدگاه‌های حداقل 14 نفر برای رسیدن به مطلوب، شدنی اما سخت و زمان‌بر است.

زحمتکش ابراز داشت: شورای سوم کارهای بزرگی انجام داد و مانند یک سپر عمل کرد و برخی اصطکاک‌ها در دوره شورای سوم اتفاق افتاد و راه برای شورای چهارم هموار شد.

وی در ادامه گفت: از امروز قرار بود تا 15 روز جلسات شورا برگزار نشود اما برای اینکه شورا تعطیل نشود با یک طرح دوفوریتی امروز را از تعطیلات خارج کردیم.

زحمتکش اذعان داشت: جلسه بعدی شورای اسلامی شهر شیراز بعد از 16 مرداد ماه برگزار و کمیسیون‌های شورا فعال می‌شود.

به گفته وی، روز 11 شهریور بر اساس قانون آخرین روز فعالیت قانونی شورای سوم است و از روز دوازدهم شورای چهارم کار خود را آغاز می‌کند.

وی همچنین در مورد تصویب مطالعات طرح مسیر دوچرخه‌سواری شیراز نیز گفت: اگر به این طرح به عنوان یک طرح تفریحی نگاه کنیم زیرساخت‌های بسیاری نیاز دارد اعم از اینکه باید مسیری آرام، سرسبز و بدون حضور خودرو وجود داشته باشد تا دوچرخه با سرعت مناسب بتواند حرکت کند.

زحمتکش خاطرنشان کرد: طرح دوچرخه‌سواری شیراز بر مسائل تفریحی متمرکز نیست بلکه به دنبال آن است که فرهنگ استفاده از دوچرخه به جای سواری و حمل و نقل عمومی را نهادینه کند.

وی افزود: برای این کار باید مردم بدانند که اگر از خانه خود سوار دوچرخه شدند و به شهر آمدند مسیری برای آنان وجود دارد که پشت سر ماشین، اتوبوس و ... متوقف نشوند و بدون برخورد با عابر پیاده بتوانند با سرعتی مناسب به مقصد برسند.

وی پیش‌بینی کرد که در صورت ایجاد مسیرهای مناسب مردم از این طرح استقبال کنند.

زحمتکش تصریح کرد: مردمی که پیاده‌روی آنها در شهر با دود و ماشین‌ها همراه است می‌توانند در همان محیط شهری دوچرخه‌سوار شوند.

انتهای پیام/2448/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول