اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه گفت:

روحانیت عنصر اصلی مولد فرهنگ در کشور ماست

فرماندار قروه گفت: روحانیت عنصر اصلی مولد فرهنگ در کشور بوده و هست که باید از ظرفیت بالای دینی و فرهنگی آنان در عرصه آسیب زدایی فرهنگی استفاده شود.

روحانیت عنصر اصلی مولد فرهنگ در کشور ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، فرماندار قروه ظهر امروز در گردهمایی طلاب و مبلغین دینی که با هدف تبیین نقش و جایگاه تبلیغ در ارتقاسطح فرهنگ جامعه برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار: ارزش ها و هنجارها، عمدتاً ازطریق روحانیت به جامعه تزریق شده و جزو فرهنگ عامه مردم درآمده و گفتار و کردار این قشر معتمد دینی، همواره در طول تاریخ، حجت شرعی و مقبول افراد جامعه بوده است.

محمدرسول شیخی‌زاده افزود: هیچ تحلیل‌گر منصفی وجود ندارد که جایگاه تعیین کننده روحانیت را در راستای گسترش فرهنگ دینی مورد تأکید قرار ندهد زیرا که نقش روحانیت در گسترش فرهنگ دینی در جامعه حائز اهمیت است.

وی با اشاره به هجمه های فرهنگی و صف‌آرایی جبهه استکبارعلیه کشورمان  و تبلیغات منفی و جو سازیهای صورت گرفته در این ارتباط به ویژه علیه جوانان و نوجوان تصریح کرد: توجه به مسایل دینی و فرهنگی در این زمینه از اهمیت به سزایی برخوردار است.

وی از انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک ابتکار بنیادین در عرصه تبلیغات  دینی و فرهنگی نام برد و افزود: رهنمودهای ارزنده امام راحل و مقام معظم رهبری مبنای مناسبی برای اصول تبلیغاتی است که می‌توان از آن در شرایط خاص بهره گرفت.

شیخی‌زاده با اشاره به اینکه در دهه‌های اخیر با توجه به سیر گسترش دین در دنیا شاهد مخالفت‌های گسترده‌تری نسبت به تفکر دینی و هجوم فکری به نسل‌های مذهبی هستم گفت: دشمنان دین در این مسیر جوانان را  نشانه گرفته‌اند و به همین دلیل تلاش‌ حوزه‌های دینی برای تربیت افرادی که بتوانند در میان نسل‌های تشنه به بیان معارف ناب دینی بپردازند ضروری است.

در این همایش از جواد عباسی، از طلاب حوزه علمیه امام صادق (ع) قروه که در المپیاد حوزه‌های علمیه کشور موفق به کسب رتبه اول در سطح 5 حوزوی شده بود، تقدیر شد.

انتهای پیام/79009/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول