اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده کشاورزان استان اصفهان:

کشاورزان اصفهان نیازمند مسئولی دلسوز هستند

نماینده کشاورزان استان اصفهان گفت: امیدوار هستیم مسئولی دلسوز گوش شنوایی برای دردهای این کشاورزان شود و اجازه ندهد بار دیگر موجب ناراحتی مردم و مسئولان شود.

کشاورزان اصفهان نیازمند مسئولی دلسوز هستند

علی قضاوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه در پی بسته شدن آب زاینده رود و با توجه به وعده‌هایی به کشاورزان مبنی بر تمدید جاری بودن آب، اعتراضاتی از سوی کشاورزان وارد شده است، اظهار کرد: با توجه به بسته شدن ناگهانی آب رودخانه کشاورزان قادر به پرداخت هزینه‌های متحمل شده‌ و همچنین بدهکاری‌هایی که در طی دو سال خشکسالی داشته‌اند نیستند.

وی ادامه داد: بسته شدن آب موجب شده است تا کشاورزان نتوانند به محصولاتی از قبیل ذرت، گل‌آفتابگردان و گلرنگ آب آخر را بدهند و این موجب می‌شود تا جلساتی از سوی کشاورزان برای رفع مشکلات خود تشکیل بدهند و اعتراضاتی را در پی داشته باشد.

نماینده کشاورزان اصفهان با بیان اینکه با وجود این همچنان مسئولان پاسخگوی مشکلات کشاورزان نیستند، تصریح کرد: مبلغ 70 میلیارد تومان را برای رفع خسارت‌های ناشی از بسته شدن آب برای کشاورزان وعده داده‌اند در حالیکه بیش از 100 میلیارد تومان ضرر به کشاورزانی که کشت کرده‌اند وارد شده است.

*بخش صنعت هیچ‌گونه صرفه جویی در مصرف آب ندارند

وی افزود: براساس اطلاعات داده شده حتی در شهرستان‌های ورزنه و رودشت نیز حاصل به نتیجه نرسیده است و امیدوار هستیم مسئولی دلسوز گوش شنوایی برای دردهای این کشاورزان شود و اجازه ندهد بار دیگر تجمع‌هایی صورت گیرد که موجب ناراحتی مردم و مسئولان شود.

قضاوی با اشاره به اینکه مسئولان وعده حصول کشت بهاره را به کشاورزان داده بودند، ادامه داد: کشت محصول بهاره با آب 90 روزه امکان‌پذیر نبوده و مسئولان نیز بر این موضوع واقف هستند و متاسفانه صرفه جویی 20 درصدی در صنعت و آب شرب باید انجام شود که صورت نگرفت و تنها در آب شرب صرفه جویی 10 درصدی شده که این خود سبب نارضایتی مردم شده است.

وی افزود: در حال حاضر آب مورد نیاز کشاورزی را صرف آب شرب، صنعت‌های کوچک و صنعت مادر قرار می‌دهند که برای جبران آن باید هزینه آن را به کشاورزان بدهند که این هزینه حق کشاورزان است.

*وجود مافیایی در اداره آب به مسئولین اجازه انجام فعالیت‌ نمی‌دهد

وی تصریح کرد: این باند مافیایی همه مسئولان کشوری را نیز با عنوان اینکه آب شرب در خطر است می‌ترسانند و فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند، از نمونه‌ی آن به تعویق انداختن ساخت تونل سوم کوهرنگ که 8 سال است قرار بر اجرای آن بوده اما تاکنون راه‌اندازی نشده است و هیچ‌کس نیز پاسخگوی این خلف وعده است.

انتهای پیام/63015/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول